اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شادگان در مجلس خواستار شد

لزوم تعامل بخش خصوصی در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی خواستار لزوم ورود بخش خصوصی به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این شهرستان شد.

لزوم تعامل بخش خصوصی در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

عبدالله تمیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان با اشاره به اینکه عدم دارا بودن تخصص و مهارت لازم در اغلب جوانان جویای کار، عامل اصلی بیکار ماندن آنان است، اظهار کرد: باید با تمام توان زمینه ترویج و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراهم آوریم زیرا با این اقدام هم نرخ بیکاری کاهش چشمگیری خواهد یافت و هم زمینه تحقق حماسه اقتصادی ایجاد می‌شود.

وی افزود: نیروی انسانی بازار کار باید به گونه‌ای تربیت شود که قادر باشد علم و دانش تئوری را به کالا و خدمات قابل عرضه در اقتصاد کشور مبدل کند و برای رسیدن به این منظور طرح بازار تا بازار به اجرا درآمده تا بتوانیم به صورت عینی و ملموس جوانان جویای کار را با بازار کار آشنا کنیم.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای این طرح عنوان کرد: افراد آموزش دیده می‌توانند پس از کسب مهارت‌های لازم و از طریق طرح بنگاه‌های خوداشتغالی تسهیلات بانکی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: بدون شک توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از راه‌کارهایی است که می‌تواند در این امر راهگشا باشد.

تمیمی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشور ما نیز که شاهد نرخ بیکاری بالای جوانان هستیم و فقدان مهارت یکی از مسائل و مشکلاتی بوده که جامعه با آن دست به گریبان است این آموزش‌ها اهمیت دو چندانی می‌یابد.

وی در پایان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام  فعالیت‌هایی است که می‌تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده کند یا کارایی و توانایی وی را در انجام آن افزایش دهد.

انتهای پیام/72001/صا20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول