اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و دارو علوم پزشکی استان اصفهان:

هنگام تحویل دارو حضور مسئول فنی داروخانه الزامی است

معاون غذا و دارو علوم پزشکی استان اصفهان گفت: هنگام تحویل دارو حضور مسئول فنی داروخانه الزامی است.

هنگام تحویل دارو حضور مسئول فنی داروخانه الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، یکی از علل عمده صدمه به بیماران به هنگام ارائه خدمات درمانی، وقایع مربوط به داروها هستند که از جمله راهکارهای علمی ارائه شده در این مورد که به نظر می‌رسد تأثیر بسزایی در افزایش ایمنی بیمار، پیشگیری و کاهش بروز خطاهای دارویی داشته باشد رعایت کردن اصولی در هنگام دادن دارو به بیمار است.

غلامحسین صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سئوال که آیا هنگام تحویل دارو در داروخانه حضور مسئول فنی داروخانه الزامی است، اظهار کرد: هنگام تحویل دارو به بیمار در داروخانه حتماً باید مسئول فنی حضور داشته باشد و بدون حضور وی پرسنل داروخانه نمی‌توانند به بیمار دارو تحویل دهند.

وی در ادامه در مورد وظایف مسئول فنی در داروخانه اذعان کرد: مسئول فنی داروخانه وظایف مهمی را بر عهده دارد؛ از جمله شرایط نگهداری دارو در داروخانه، کنترل تاریخ انقضای دارو، نظارت بر نحوه نگهداری داروها، نظارت بر مراحل نسخه پیچی، ارائه دارو به مردم و تأمین دارو از محل مورد تأیید وزارت بهداشت و تحویل صورت صحیح به بیمار است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در مورد نکات لازم در داروخانه‌ها به هنگام تحویل دارو خطاب به پرسنل داروخانه‌ها گفت: هنگام تحویل دارو باید نام و نام خانوادگی بیمار مورد مخاطب قرار گیرد، هنگام تحویل دارو یک بار دیگر مشخصات بیمار را با کارت دارویی مطابقت دهید، دستور پزشک یا تجویزکننده را با دقت بخوانید، اگر نتوانستید خط پزشک یا تجویزکننده را بخوانند حتما باید با دکتر وی تماس بگیرند، اگر دارو جدید است و شما اطلاعاتی در مورد دارو ندارید به کتب مرجع مراجع کنید، در صورتی که چند دارو برای بیمار تجویز شده است هرکدام را به صورت جداگانه و توضیحات لازم به بیمار دهند.

وی در مورد مطالعه بروشور داروها گفت: بیماران به هنگام تحویل دارو با توجه به اینکه پرسنل داروخانه باید توضیحات لازم را به بیماران دهند، اما خود بیماران هنگام مصرف بروشور داخل جعبه را به طور کامل مطالعه کنند.

صادقیان با توجه به توضیحات لازم در پایان در مورد تخلف داروخانه‌ها هنگام تحویل دارو، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در صورت عدم حضور مسئول فنی داروخانه شکایات لازم را از طریق شماره تلفن 6699608 اداره دارو گزارش دهند که با داروخانه‌های متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/2301/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول