اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در مراسم تودیع و معارفه تولیت مسجد مقدس جمکران:

آقای رحیمیان یک عنصر به تمام معنا فرهنگی است / تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام وافی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری از زحمات حجت‌الاسلام وافی تولیت سابق مسجد مقدس جمکران تقدیر کرد و گفت: تولیت جدید مسجد مقدس جمکران یک عنصر به تمام معنا فرهنگی است.

آقای رحیمیان یک عنصر به تمام معنا فرهنگی است / تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام وافی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلین محمدی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: همه ما خدمت‌گزار صدیق و عالم بزرگوار آقای وافی را خوب می‌شناسیم؛ ایشان شخصیت والایی است که همه وجودش را وقف ترویج معارف اهل بیت (ع) کرد.

وی بیان کرد: آقای وافی شخصی با یک دنیا صفا و صداقت هستند که در 13 سال گذشته با وجود مسئولیت‌های دیگر در این مسجد شریف فعالیت کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد:‌ این چهره شناخته شده در دوران خدمت خود در مسجد مقدس جمکران کمتر به منزل می‌رفتند و شب و روزشان را در خدمت به زائران این مسجد شریف می‌گذراندند و در طول این سال‌ها در مسجد جمکران خدمات ارزشمندی ارائه شده است.

وی تاکید کرد: آنچه که ایشان تحویل گرفتند و امروز تحویل می‌دهند از نظر کمی و کیفی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: این تحولات با کمک نیروهای خوبی که ایشان در اختیار داشتند و با مشاوره‌های هیئت امنا به ویژه آیت‌الله سعیدی و سایر کسانی که در امور عمرانی تلاش کردند محقق شده است.

وی در ادامه بیان کرد: آقای رحیمیان نیز چهره شناخته‌ شده‌ای هستند که از دوران طلبگی نزد امام بودند و دست بیعت با ایشان دادند و در قم و در خدمت امام بودند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: ایشان از جمله افراد انگشت‌شمار هستند که مورد اعتماد حضرت امام بودند و هر خدمتی که در توان داشتند برای ایشان انجام دادند.

وی ادامه داد: پس از رحلت ایشان نیز آقای رحیمیان با مقام معظم رهبری دست بیعت دادند و حقا و انصافا آنچه در توان داشتند کار کردند؛ به ویژه در نهاد بنیاد شهید که سر و کار ایشان با خانواده‌های معظم شهدا و بازماندگان ایشان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: در این دوران ایشان دلسوز این خانواده‌ها بودند و درب اتاقشان بر روی کسی بسته نبود و همواره در خدمت خانواده شهدا بودند.

وی تاکید کرد: ایشان یک عنصر فرهنگی به تمام معنا است و شخصیتی است که مسجد مقدس جمکران به آن نیاز دارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: جمکران مکانی است که شخصیت‌های علمی و انسان‌های غربال شده و خالص‌ به آن مشرف می‌شوند و کسانی که به جمکران می‌آیند همه عاشقان امام زمان (عج)  هستند و کسانی هستند که در این دنیا به دنبال پناهگاه می‌گردند.

وی گفت: امام زمان (عج) شخصیت بزرگواری است که امید ناامیدان جهان و ذخیره روزهای سخت بشریت است و ایشان در بیداری فرمان ساخت مسجد را صادر کردند و این سرزمین مقدس جایی است که مورد توجه عاشقان امام زمان (عج) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی اضافه کرد: امیدواریم که همچون گذشته بهتر و بیشتر از فرصت حضور زائران در این مسجد در راستای شناسایی و شناساندن امام زمان (عج) استفاده کنیم.

وی گفت: برخی از گوشه و کنار با قلم‌های‌ بی‌ارزش چیزهایی می‌نویسند که جمکران مسجدی مانند سایر مساجد است حرامتان باد لقمه‌ای که از سفره امام زمان (عج) خورده‌اید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: امروز اگر شیعه در دنیا سرپا است به خاطر وجود امام زمان (عج) است، هرچه هست از ایشان است و علت دشمنی با شیعه این است که دشمنان می‌دانند آن حضرت ریشه آنها را خشک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: جمکران پایگاه بزرگ امام زمان (عج) است و ان‌شاءالله با سیاست‌های تولیت جدید باید آوازه بیشتری پیدا کرده و برنامه‌ها متناسب با قشرهای مختلف مردم اجرا شود.

در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی حکم انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان به عنوان تولیت مسجد مقدس جمکران را قرائت کرد.

انتهای پیام/2258/ج40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول