اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تعطیلی خودسرانه دو نانوایی در شنبه/ مشکلات نانوایی‌ها حل شد

با وجود اینکه چند روز دو نانوایی در شهر زلزله‌زده شنبه به صورت خودسرانه و بنا به دلایلی تعطیل شده بودند با پیگیری مسئولان این دو نانوایی کار خود را مجددا آغاز کردند.

تعطیلی خودسرانه دو نانوایی در شنبه/ مشکلات نانوایی‌ها حل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، شهر شنبه پس از زمین لرزه 6.1 دهم ریشتری 20 فروردین ماه سال جاری که موجب کشته شدن 37 نفر نیز شد با مشکلات مختلفی روبه‌رو بوده است.

در روزهای اول این حادثه دلخراش همه آمده بودند و هر کس به سهم خود خدمات ارزنده‌ای را از خود به جای گذاشت، یکی آب می‌آورد، یکی غذای گرم، یکی اسباب بازی دیگری چادر، یکی پتو می‌آورد و دیگری کلمن آب، یکی پوشاک می‌آورد و یکی البسه، مواد غذایی، دارویی و بهداشتی، در چند نقطه از شهر نانوایی سیار توسط سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی مستقر شد این خدمت و سایر خدمات در این مناطق هیچ وقت از ذهن‌ها نمی‌رود.

توزیع هزاران تخته پتو، 10 هزار کنسرو، صدها تخته چادر گروهی، چراغ قوه و فانوس به زلزله‌زدگان شهرستان دشتی از دیگر نیازمندی‌هایی بود که توسط استان بوشهر و دیگر استان های کشور تامین شد.

در روزهای اول حادثه، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی استان بوشهراز همان ساعات اولیه وقوع زلزله عملیات کمک به زلزله زدگان را آغاز کرد و سپس به منظور ایجاد شرایط لازم برای بازسازی مناطق زلزله‌زده عملیات خاکبرداری و آوار برداری شروع کرد.

به دستور و تاکید استاندار اولویت‌های تمام دستگاه‌های اجرایی استان حضور در مناطق زلزله‌زده و کمک رسانی به مردم محروم بخش شنبه و طسوج بود و کارها سرعت خوبی را به خود گرفته بود و حقیقتا خدمات به مردم این دیارو حضور پررنگ در عملیات امداد و نجات ثمربخش واقع شد.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور وقت با سفر به مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی گفت: قبل از رسیدن فصل گرما در استان بوشهر که برای مردم سخت است باید سریعا خدمات‌رسانی و بازسازی واحدهای مسکونی انجام شود! اما متاسفانه این کار عملی نشد؟

هرچند با رسیدن فصل گرمای شدید در مناطق زلزله‌زده کار بازسازی به کندی پیش می‌رود ولی اکثر مردم از خدمات صورت گرفته توسط مسئولان راضی هستند.

متاسفانه چند روزی است که شاهد عدم پخت نان در شهر زلزله‌زده شنبه هستیم.

انتقاد شدید مردم شنبه از عدم پخت نان در این شهر حکایت دارد مردمی می‌گویند دوهفته است مشکل نان داریم مسئولان می‌گویند چهار روز است نان در شهر زلزله زده شنبه پخت نمی‌شود.

سرپرست جدید بخشداری شنبه در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی گفت: پس از گزارش‌ها و تماس‌های تلفنی و مراجعات مردم به فرمانداری دشتی و بخشداری شنبه در خصوص تعطیلی نانوایی‌ها یکی از متصدیان نانوایی‌ها اظهارداشت که موتور نانوایی خراب بود و دیگری هم به بهانه عدم آرد تعطیل کرده است.

علی زارعی افزود: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد همه این موارد دروغ و کذب محض بوده و متاسفانه عملکرد این دو متصدی موجب نگرانی و نارضایتی مردم زلزله‌زده که در شرایط بسیار سخت به سر  می‌برند شده است.

معاون برنامه ریزی فرمانداردشتی خاطر نشان کرد: دامنه این نگرانی به حدی بوده که موجب شده افرادی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان که در زمان هشت سال دفاع مقدس جان خود را برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و برای آرامش و امنیت کشور و آزاد بودن مردم در طبق اخلاص گذشته‌اند تا امروز مسئولان و مردم در کنار هم بهترین خدمات به مردم بدهند، به بخشداری مراجعه کنند.

زارعی ادامه داد: این مردم خواستار برخورد قانونی و حل مشکل شدند و ما نیز از اداره صنعت معدن و تجارت خواستار تشکیل پرونده تعطیلی خودسرانه این دو باب نانوایی شده‌ایم که پرونده این نانوایی‌ها تکمیل و جهت اقدامات قانونی به تعزیرات حکومتی شهرستان دشتی ارسال شده است.

وی یادآورشد: یک باب نانوایی جدید در شهر شنبه راه اندازی شده است و دو باب نانوایی نیز که اقدام به تعطیلی خودسرانه کرده بودند از امروز فعالیت خود را آغاز کردند.

شایان ذکر است که شهر شنبه دارای سه باب نانوایی بود که یکی از این نانوایی‌ها در حادثه زلزله شنبه زیر آوار ماند و فقط دو باب نانوایی فعال بود که متاسفانه این دو باب نانوایی نیز در چند روز اخیر مشکلاتی را برای مردم این مناطق بوجود آورده‌اند که جا دارد مسئولان ذیربط در این زمینه اقدام جدی به‌عمل آورند.

گزارش - اسماعیل حاجیانی

انتهای پیام/66001/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول