اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

یک میلیارد تومان برای احداث سدهای کهگیلویه اختصاص یافت

فرماندار کهگیلویه احداث سد را نخستین گام برای شکوفایی استعدادهای کشاورزی دانست و گفت: برای تکمیل دو سد سرپری و شهید دل‌نسب کهگیلویه بیش از یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

یک میلیارد تومان برای احداث سدهای کهگیلویه اختصاص یافت

 ابراهیم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه از اختصاص بالغ بر یک میلیارد تومان برای احداث دو سد در شهرستان خبر داد.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به اهمیت سد سازی در توسعه بخش کشاورزی تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های اساسی توسعه شهرستان توجه به بخش آب است.

جعفری سد مخزنی سدپری را از مهمترین پروژه‌های عمرانی کهگیلویه برشمرد و افزود: در سال 90 کلنگ‌زنی این سد در منطقه دهدشت غربی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سد مخزنی 3 میلیون متر مکعبی سرپری نوید بخش توسعه کشاورزی این منطقه است اذعان داشت: با بهره‌برداری از این سد آب مورد نیاز بیش از 300 هکتار از اراضی پایین‌دست روستاهای حومه غربی دهدشت تأمین خواهد شد.

این مقام مسئول احداث سد را نخستین گام برای شکوفا شدن استعدادهای کشاورزی در کهگیلویه خواند و اذعان داشت: سد سرپری و سد شهید دل‌نسب باعث رونق کشاورزی و ایجاد تحول عظیم در اقتصاد منطقه می‌شوند.

فرماندار کهگیلویه از اختصاص 505 میلیون تومان برای تکمیل سد سرپری در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خبر داد و تأکید کرد: یکی از بخش‌هایی که در شهرستان کهگیلویه باید مورد توجه قرار گیرد بحث توسعه سدهای خاکی و بتنی است.

جعفری احداث سد سرپری را از مطالبات مردم شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد با تأمین به موقع اعتبارات این پروژه حیاتی و اثر بخش در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد.

 وی سدخاکی شهید دل‌نسب را از دیگر سدهای در دست اجرای شهرستان برشمرد و با اشاره به اینکه این سد بخش اعظمی از زمین‌های زراعی منطقه کوهبرد را زیر کشت آبیاری تحت فشار خواهد برد افزود: برای تکمیل سد کوهبرد مبلغ 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

جعفری ظرفیت سد شهید دل‌نسب کوهبرد را بیش از 5.2 میلیون مترمکعب تخمین زد و گفت: بیش از 3000 هکتار از اراضی کشاورزی زیر دست به وسیله این سد آبیاری خواهد شد.

 و ی با اشاره به این که سالانه آب‌های جاری فراوانی از سطح شهرستان کهگیلویه خارج می شوند، تصریح کرد: با مهار این آب‌ها می‌توان به توسعه بخش کشاورزی و گردشگری کهگیلویه امیدهای فراوانی داشت.

به گفته جعفری احداث سد خاکی کوهبرد گامی مهم در توسعه کشاورزی و گردشگری این منطقه و روستاهای پائین دست خواهد بود و این سد به جهت واقع شدن در منطقه‌ای زیبا از لحاظ طبیعی می‌تواند باعث جذب گردشگران فراوان در طول سال باشد.

انتهای پیام/82016/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول