اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم:

قم زادگاه معماری اسلامی است

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم شهروندان قمی را صاحب اصلی این شهر دانست و گفت: زادگاه معماری اسلامی قم است.

قم زادگاه معماری اسلامی است

به گزارش خبرنگار فارس قم، محمدابراهیم فقیه‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان نظام مهندسی قم، گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد پیوند دانشگاه و صنعت است؛ موضوعاتی که در دانشگاه به عنوان علم در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد در عرصه عمل نیاز به کار بیشتری دارد.

وی با بیان اهمیت انتقال دانش بومی شده در رشته‌های مختلف به خصوص معماری گفت: شهرسازی و معماری یکی از فعالیت‌های کلیدی در عرصه آسایش مردم است.

رئیس جهاد دانشگاهی قم ادامه داد: جهاد دانشگاهی توانست با ایجاد پژوهشکده‌ مطالعات خوبی در حوزه ساختمان و راه‌سازی داشته باشد؛ از طرفی وجود سازمان تحقیقات ساختمان و نهادهای تحقیقاتی توانست امکانات خوبی برای رشد دانش بومی معماری در کشور به همراه داشته باشد.

فقیه‌زاده با بیان وجود مراکز علمی برای به‌روز رسانی فناوری معماری گفت: تعامل سازمان متولی ساختمان‌سازی در استان قم زمینه به‌روز رسانی اطلاعات و ارائه خدمات مناسب را فراهم می‌کند. 

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به برگزاری نمایشگاه «طراحی ساختمان سازمان نظام مهندسی قم» در نگارخانه شمس جهاد دانشگاهی بیان کرد: مهندسان جوان و صاحبان طرح استقبال خوبی از نمایشگاه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه آنچه اهمیت دارد استفاده از ظرفیت دانشجویان است گفت: دانشجویان با ارائه مقالات در تحقق این موضوع گام برداشته‌اند و به اعتقاد ما برای پیشرفت معماری نیازمند افکار مختلف هستیم.

فقیه زاده گفت: آنچه در نگارخانه شمس اتفاق افتاده ایجاد فرصتی برای ارائه نظرات همه شهروندان قمی در ساخت شهری است که صاحب آن هستند چرا که زادگاه معماری اسلامی قم است.

انتهای پیام/78002/ط20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول