اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاوره مذهبی مادران و همسران:

والدین باید محرم اسرار فرزندان باشند

مشاوره مذهبی مادران و همسران گفت: در این برهه زمانی که خانواده‌ها و جوانان مورد هجمه‌های فرهنگی دشمنان قرار دارند والدین باید محرم اسرار فرزندان باشند.

والدین باید محرم اسرار فرزندان باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، گل‌چهره نوری‌حقانی پیش از ظهر امروز در همایش بصیرت خانواده در جمع خانواده پاسداران، الگوپذیری از زندگی امام رضا(ع) و ائمه اطهار را یکی از راه‌های سبک زندگی اسلامی برشمرد.

وی، عیب‌پوشی را یکی از نشانه‌های مومن دانست و افزود: مومن باید سه روش را در زندگی بیاموزد که عیب‌پوشی یکی از این سه روش است.

این استاد حوزه و دانشگاه با استناد به آیات قرآن کریم که شما زنان لباسی برای مردان و مردان لباسی برای شما هستند، تصریح کرد: این عیب‌پوشی به پوشیدن لباس تشبیه شده است و ما انسان‌ها نیز باید در بین خانواده و اقوام همانند لباس، عیب همدیگر را بپوشانیم.

این مشاوره مذهبی با بیان اینکه مادران و همسران نباید اسرار خود را پیش دیگران فاش کنند، عنوان کرد: همسران و مادران منبع آرامش و سکونت خانواده‌ها هستند و این خانواده‌ها نباید اسرار خود را پیش دیگران فاش کنند، چراکه برخی از آنها سوءاستفاده کرده و زندگی افراد را از هم می‌پاشند.

وی با بیان این مطلب که در این برهه زمانی خانواده‌ها و جوانان ما مورد هجمه‌های فرهنگی و فشارهای زیادی از ناحیه دشمن هستند، ابراز داشت: والدین باید محرم اسرار فرزندان باشند و راه‌حلی برای مشکلات زندگی پیدا کنند تا خانواده در دام افراد سودجو گرفتار نشود.

نوری‌حقانی با اشاره به اینکه زندگی فراز و فرودهای زیادی دارد، بیان داشت: ما نباید اجازه بدهیم بعضی افراد با استفاده از این فراز و نشیب‌ها بین خانواده‌ها تفرقه بیندازند.

وی، خوشرویی، خوش‌خلقی و خوش برخورد بودن را از خصوصیات پیامبر اسلام (ص) دانست و الگوپذیری از صبر و بردباری ائمه اطهار (ع) را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: خانواده‌ها باید لذت تحمل ناملایمات زندگی را با الگوپذیری از ائمه اطهار (ع) در مقابل مصائب و مشکلات به فرزندان خود آموزش دهند.

وی به صله ‌رحم اشاره کرد و بیان داشت: ما نباید صله رحم را فراموش کنیم، چراکه صله رحم خیلی سفارش شده است و خداوند می‌فرماید که در کنار پرستش و تقوای الهی صله رحم‌کننده را دوست دارم.

نوری‌حقانی در ادامه تأکید کرد: صله رحم فقط به خانه همدیگر رفتن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه این سنت حسنه که خداوند و ائمه اطهار (ع) نسبت به آن تاکید دارند باعث افزایش محبت و الفت بین افراد، رفع مشکلات اقتصادی، روحی و روانی بین افراد، افزایش طول عمر و آباد شدن سرزمین‌ها می‌شود.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول