اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

خانواده تاثیرگذارترین نهاد در ترویج فرهنگ کتابخوانی است

امام جمعه آبپخش گفت: خانواده تأثیرگذارترین نهاد در ترویج فرهنگ کتابخوانی است و اولیا باید فرزندان خود را به کتاب‌خوانی توصیه کنند.

خانواده تاثیرگذارترین نهاد در ترویج فرهنگ کتابخوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس  از دشتستان، حجت‌الاسلام خداداد رضایی شامگاه چهارشنبه در نشست انجمن عمومی کتابخانه آبپخش اظهار داشت: بحث مطالعه و کتاب‌خوانی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی است که باید به آن توجه داشته باشیم و در این زمینه تلاش کنیم.

وی افزود: خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است و این نهاد حساس اجتماعی می‌تواند نقشی موثر در آشنایی نوجوانان و جوانان با ضرورت مطالعه ایفا کند.

امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و همچنین سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش به‌سزایی در تقویت عادات مطالعه و کتاب‌خوانی دارد.

رضایی با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، بیان داشت: با توجه به تاثیرپذیری دانش‌آموزان از فضای مدارس، این نهاد اجتماعی می‌تواند نقشی مهم و موثر در اشاعه فرهنگ کتابخوانی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه انجام تبلیغات محیطی نقشی موثر در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی دارد، اضافه کرد: اگر اقشار مختلف جامعه با کتاب آشنا شده و لذت مطالعه، خودآموزی و افزایش معلومات عمومی را درک کند و به مطالعه خو بگیرد، در تمام دوران زندگی، از کتاب دست نمی‌کشد.

این مسئول، نقش کتاب‌داران در ترویج فرهگ کتاب‌خوانی را ضروری دانست و اذعان داشت: کتاب‌داران کتابخانه‌ها، از عوامل موثر در ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به شمار می‌روند، کتاب‌داران با روش‌های خلاقانه خود می‌توانند فعالیت‌های کتاب‌خوانی را رشد داده و حتی به حوزه‌های بیرون از کتابخانه بکشانند.

امام جمعه آبپخش عنوان کرد: تمامی مدیران و مسئولان باید توان خود را برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه به‌کار گیرند، چون پیشرفت بشر با کسب دانش میسر می‌شود و کسب دانش و اطلاعات جدید تنها با مطالعه و کتاب‌خوانی حاصل می‌شود.

رضایی یادآور شد: آبپخش توان بالایی در عرصه فرهنگ را دارا است و باید از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی این دیار برای تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی استفاده کنیم.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول