اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون مداحان:

نوحه‎خوانی و نغمه‎سرایی مداحان اهل‎بیت(ع) باید وحدت‎آفرین باشد

دبیر کانون مداحان با تاکید بر اینکه اشعار، نوحه‎خوانی و نغمه‎سرایی مداحان اهل‎بیت(ع) باید وحدت‎آفرین باشد، گفت: اشعار باید ایجاد شور و شعور کند نه اینکه موجبات اختلاف‎انگیزی را فراهم کند.

نوحه‎خوانی و نغمه‎سرایی مداحان اهل‎بیت(ع) باید وحدت‎آفرین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسین کبیر بعد از ظهر امروز در جمع مداحان شهرستان گرگان اظهار داشت: همه باید در سایه فرهنگ حسینی به حبل‌المتین یا همان ریسمان الهی چنگ زنند که اگر غیر از این باشد، یک آسیب شناخته می‎شود.

وی در خصوص شاخص‎های صحیح زندگی مداحان و ارادتمندان به ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: مداحان دیدگاه‎های متفاوتی دارند که بخشی به سبک و سیاق کلاسیک و بخشی نیز به عنوان مداحان سنتی به ترویج فرهنگ حسینی می‎پردازند که نظر مقام معظم رهبری، پرداختن به آداب و رسوم و سبک و سیاق سنتی است.

اهل‎بیت (ع) سرچشمه جوشان کوثر هستند/ برخی می‎خواهند حماسه‎سازان عاشورا را کمرنگ جلوه دهند

دبیر کانون مداحان کشور خاطرنشان کرد: برگزاری چنین اجلاس‎هایی سبب شده تا آسیب‎ها، گزافه گویی‎ها، بدعت‎ها و سخنانی که مستدل و متقن نیست، رخت بندند.

کبیر با بیان اینکه سیدالشهدا و اهل‎بیت(ع) سرچشمه جوشان کوثر هستند، یادآور شد: برخی می‎خواهند حماسه‎سازان عاشورا را کمرنگ جلوه دهند گرچه بدعت‎ها در جامعه اسلامی رو به کاهش است، اما پرداختن به بایدها و نبایدها می‎تواند مسیر درست را به مداحان نشان دهند.

وی ادامه داد: منویات مقام معظم رهبری، سیاست‎های کلان سازمان تبلیغات، عاشوراپژوهان، اهالی قلم، کانون مداحان، تشکل‎های دینی و هیئت‎های مذهبی بر این موضوع تاکید دارند که باید به عزت و مجد اهل‎بیت(ع) همت شود که این همت دارای دوام و قوام است و این روند روز به روز بهتر می‎شود.

بیداری اسلامی همچون موجی خروشان در حال حرکت است

دبیر کانون مداحان کشور یکی از اهداف اجلاس پیرغلامان حسینی را بیان واقعیت‎های نهضت عاشورای حسینی در سال 1361 برشمرد و گفت: همانطور که امام راحل فرمودند و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند باید فرهنگ عاشورا زنده نگه داشته شود.

کبیر با اشاره به خروش بیداری اسلامی در دنیا خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان که بیداری اسلامی همچون موجی خروشان در حال حرکت است، برگزاری اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی با حضور چندین کشور خارجی در گلستان می‎تواند نقطه عطفی در خلق حماسه باشد.

انتهای پیام/83001/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول