اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری استان اصفهان:

دستگاه قضا به دنبال مساعدت به زندانیان است

مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: عده‌ای از زندانیان اگر در زندان هم نباشند،مشکلی برای جامعه به وجود نمی‌آورند و این جاست که برای رهایی از زندان پای خیران به وسط می‌آید و ما در دستگاه قضا به دنبال مساعدت به زندانیان هستیم.

دستگاه قضا به دنبال مساعدت به زندانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد خسروی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران عامل انجمن حمایت از زندانیان استان اصفهان در جمع دادستان‌ها و خیران استان اصفهان با اشاره به اینکه در طول این 35 سال از عمر نظام جمهوری اسلامی هر جا دست نیاز به سوی مردم دراز شده است، مردم فهیم ایران اجابت کرده‌اند، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس کمک‌های فراوانی توسط مردم به جبهه‌ها و پس آن هم در جنگ و بحران‌های اجتماعی همچون سیل و زلزله‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه هر جا که نیاز شد،خیران در کنار مسئولان حکومتی کمک کردند، افزود: بهترین مردم به نقل پیامبر(ص) کسی است که بیشترین خیر را به مردم برساند چنان که در روایتی دیگر از امام صادق(ع) بر طرف کردن نیاز مومن 10 بار از طواف خانه خدا  بیشتر ثواب دارد.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه بخشی از کار مربوط به زندانیان به دستگاه قضا بر می‌گردد ،تصریح کرد: چنین تصور می‌شود که خود دستگاه قضا حکم صادر می‌کند و افراد را به زندان می‌‌اندازد، در حالی که وظیفه دستگاه قضا اجرای عدالت و قانون است و دستگاه قضا مجبور است با مخلان نظم و امنیت و کسانی که ایجاد رعب و وحشت می‌کنند برخورد کند.

وی ادامه داد: این مطالبه به حق همه مردم است که با افرادی که خلاف خانمان‌سوز و سنگین می‌کنند و امنیت روانی خانواده‌ها را به خطر می‌اندازد، برخورد کنند.

خسروی اضافه کرد: البته از طرفی دیگر نیز بسیاری از خانواده‌های این مجرمان راضی بر رفتار مجرمانه نبوده که باید با این افراد با عدالت برخورد شود و این اقدامات حمایتی ما به جهت مساعدت خانواده زندانیان است، هر چند که دستمان بسته است.

وی تاکید کرد: عده‌ای از زندانیان اگر در زندان هم نباشند،مشکلی برای جامعه به وجود نمی‌آورند  و این جاست که برای رهایی از زندان پای خیران به وسط می‌آید و ما در دستگاه قضا به دنبال مساعدت به زندانیان هستیم.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه در این راستا شوراهای حل اختلاف را در زندان راه‌اندازی کردیم، گفت: پرونده بسیاری از زندانیان بررسی شده است و اقدامات روان درمانی خوبی بر روی آنها صورت گرفته است.

وی به روان‌درمانی در سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: با این روش فرهنگی مشاوره، آمار برگشت زندانیان به زندان و نیز محکومان بسیار کاهش پیدا کرده است.

خسروی تاکید کرد: دستگاه قضا به درستی وظیفه خود را تاکنون انجام داده است، اما ریشه بسیاری از عوامل شناسایی شده است و سازمان‌های مربوطه هم باید به وظایف خود عمل کنند تا افرادی که دست به سرقت‌های خرد می‌زنند تا درآمد روزانه‌ای داشته باشند،کاهش پیدا کند.

وی با طرح این قضیه که فقر به عنوان یک عامل خلاف در بسیاری از پرونده‌ها شناسایی شده است،گفت: در بررسی ریشه‌ای مسائل فرهنگی نیز وقتی دقیق شوید عواملی همچون بدحجابی را هم می‌توان به عنوان عامل برخی جرائم پیدا کرد و این مسئله می‌طلبد که یک بازخوانی جدی نسبت به عملکرد حوزه فرهنگی و اجتماعی است که به دستگاه قضا بر می‌گردد، انجام شود.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: وظیفه دلسوزان و مسئولان نظام است که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ دستگاه قضایی و اجرایی و قانونی تلاش کنند.

انتهای پیام/63012/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول