اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

17 هزار دانش‌آموز سال اولی در زنجان راهی مدرسه شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 17 هزار دانش‌آموز سال اولی در مدارس استان زنجان به تحصیل خواهند پرداخت.

17 هزار دانش‌آموز سال اولی در زنجان راهی مدرسه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری پیش از ظهر امروز در مراسم جشن شکوفه‌ها با تبریک بهار تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان و والدین آنها اظهار داشت: یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز سال اولی امروز در بیش از هزار مدرسه در سطح کشور جشن شکوفه‌ها را برگزار می‌کنند که یکی از بزرگترین جشن‌ها برای آن‌ها است.

وی جشن شکوفه‌ها را جشن آغاز تعلیم و تربیت عنوان کرد و تصریح کرد: این جشن زمینه همه ترقی‌ها است و هیچ جشنی برتر از این نیست که دانش‌آموزان روز آغاز تحصیل خود را جشن بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان هدف از برگزاری جشن شکوفه‌ها را ایجاد تصویر زیبا از مدرسه در ذهن دانش‌آموزان دانست و افزود: سال اولی‌ها یک روز قبل‌تر از بقیه و قبل از رسمی شدن محیط مدرسه با این محیط آشنا می‌شوند تا تصویری مناسب از مدرسه در ذهن آنها نقش ببندد تا در طول سال به آنها کمک شود.

وی ادامه داد: در 16 سال گذشته ما شاهد کاهش شدید دانش‌آموزی در استان زنجان بودیم، به طوری که از 280 هزار دانش‌‌آموز در سال 77 به 177 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته رسیدیم.

نظری از ثابت ماندن تعداد دانش‌‌آموزان سال اولی در سال تحصیلی 92-93 خبر داد و گفت: امسال برای نخستین‌بار پس از 16 سال کاهش دانش‌آموز، شاهد ثبات تعداد دانش‌آموزان هستیم و در سال آینده روند رشد را در پیش خواهیم داشت.

وی در ادامه اضافه کرد: در سال 78 حدود 30 هزار دانش‌آموز سال اولی داشتیم و در سال 89 شاهد کمترین تعداد سال اولی با 14 هزار دانش‌آموز بودیم، اما از سال 89 شاهد روند رشد هستیم و سالانه هزار دانش‌آموز به این تعداد افزوده شده است.

انتهای پیام/2308/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول