اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی:

دانشکده صنعت و معدن در خلخال راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از کسب مجوز لازم برای راه‌اندازی دانشکده صنعت و معدن در خلخال خبر داد.

دانشکده صنعت و معدن در خلخال راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری شهرستان کوثر اظهار کرد: نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده مهم‌ترین عنصر توسعه‌یافتگی جوامع محسوب می‌شود و خلخال و کوثر از این حیث یکی از مناطق مهم استان و حتی کشور هستند.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس و یادآوری رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: آرامش و آسایش کنونی حاصل فداکاری‌های رزمندگان و ایثارگرانی است که در تبعیت از فرمان امام راحل و دفاع از کیان اسلامی و ناموس مردم صحنه‌های همیشه ماندگاری را خلق کردند.

جعفری‌بنه خلخال خاطرنشان کرد: در مقطع کنونی وظیفه نسل حاضر و نسل‌های آتی است که متناسب با مقتضیات زمان و تلاش در عرصه‌های علم و فناوری در اقتداریابی کشور و نظام اسلامی نقش‌آفرینی کنند.

این مسئول اضافه کرد: این خطه از سرزمین ایران اسلامی به دلیل داشتن علما و دانشمندانی برجسته، مشهور عام و خاص است؛ علما و دانشمندانی چون آیت‌الله موسوی اردبیلی یکی از بزرگان نظام و از یاران نزدیک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، استاد شهیر ادبیات و علوم انسانی کشور زنده‌یاد حسن احمدی گیوی،‌ روانشناس معروف کشور زنده‌یاد محمد حسین سروری و ده‌ها دانشمند و استاد برجسته کشور نمونه‌هایی از نخبه‌خیزی و دانشمندپروری کوثر است.

وی یادآور شد:‌ امیدواریم نسل جدید با الگوگیری از بزرگان فرآیند نخبه‌پروری و دانش‌اندوزی را بیش از گذشته پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آغاز سال تحصیلی آغاز فصلی دیگر در فرآیند دانش‌اندوزی است که به دانشجویان و دانش‌آموزان این خطه سرافراز تبریک می‌گوییم و برای متولیان این حوزه و اساتید آرزوی موفقیت می‌کنیم.

جعفری‌بنه خلخال ادامه داد: این آغاز سال تحصیلی در خلخال همزمان با افزوده شدن تعدادی از رشته‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها بود و همچنین راه‌اندازی اولین دانشکده فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های استان در خلخال که در چهار رشته مهندسی دانشجو پذیرش می‌کند.

این استاد دانشگاه گفت: در تداوم توسعه مراکز دانشگاهی در جنوب استان از مسئولان وزارتی و استانی درخواست تأسیس دانشکده فنی خلخال و کشاورزی کوثر را کرده‌ایم.

وی افزود: مسئولان استانی موافقت خود را با راه‌اندازی دانشکده صنعت و معدن در خلخال اعلام کردند و در سفری که اخیراً به کوثر داشتند با توجه به ادله و تجاربشان در راه‌اندازی دانشکده کشاورزی در مشگین‌شهر که با رغبت کمکی از طرف داوطلبان ورودی دانشگاه‌ها مواجه شده، اعلام کردند که در کوثر دانشکده فنی راه‌اندازی شود.

جعفری‌بنه خلخال تصریح کرد: ‌نباید این‌گونه وانمود شود که دانشکده فنی خلخال به کوثر مصادره شده که در کنار راه‌اندازی دانشکده فنی و حرفه‌ای خلخال به دنبال راه‌اندازی دانشکده‌ای زیر نظر دانشگاه محقق اردبیلی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: ما به عهدی که با مردم بسته‌ایم بدون توجه به حرکت‌های تشویش‌کننده اذهان عده‌ای از شهروندان به فکر خدمت و توسعه همه‌جانبه و متوازن این دو شهرستان هستیم.

جعفری‌بنه خلخال در پایان اضافه کرد: افزایش دانشکده‌های مختلف در شهر دانشگاهی خلخال و کوثر باید اسباب خوشحالی مردم و مسئولان باشد و حق این شهرستان نخبه‌خیز و دانشمند پرور ادا شود.

انتهای پیام/62003/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول