اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی هوایی سپاه:

پایداری بر ارزش‌ها پیام دفاع مقدس به نسل جوان است

نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی هوایی سپاه گفت: نسل حاضر باید بداند با ولنگاری و لاابالی‌گری جامعه بجایی نمی‌رسد و تنها پایداری بر ارزش‌ها ما را موفق می‌کند.

پایداری بر ارزش‌ها پیام دفاع مقدس به نسل جوان است

حجت‌الاسلام سید محی‌الدین میرمرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که نسل جوان و جدید حاضر باید با چه فاکتورهایی از دفاع مقدس آشنا بشود، اظهار کرد: نسل جدید جامعه امروز بایستی با دقت شرایط دوران دفاع مقدس ما را بررسی کنند، باید به ویژگی‌ها و تاریخ دوران تجاوز مستکبران به خاک این سرزمین دقت کنند، نسل جوان باید متوجه شود که چه کشورهایی از این تجاوز حمایت کرده‌اند و چه کسانی از هشت سال جنگ پشتیبانی می‌کردند.

وی افزود: نسل جدید باید بداند برای حفظ این خاک و سرزمین چه فداکاری‌ها و ایثارهایی از سوی افراد سرزده است تا این پیروزی حاصل شود.

نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی هوایی سپاه تصریح کرد: بررسی ویژگی‌های دفاع مقدس از دریچه‌های زیادی قابل بررسی است، نخستین زاویه این است که ببینیم عاقبت کسانی که اهل ظلم بودند و در حق ملت ایران ظلم کردند امروز چه شده است.

وی گفت: زاویه بعدی اینکه در دفاع مقدس آدم‌ها امتحان شدند و امتحان بزرگی برای همه اتفاق افتاد، عده‌ای به ملتشان خیانت کردند، عده‌ای در حق ملتشان جانفشانی کردند و برخی دیگر جا زدند و بعضی دیگر تا آخرین نفس ایستادند.

میرمرشدی بیان داشت: نکته دیگر اینکه، گر چه ممکن است پیروزی دیر اتفاق بیفتد و شاید حق دیر واقع شود، اما وعده خداوند «پیروزی حق علیه باطل» حق است و رخ می‌دهد.

وی اظهار داشت: سرنوشت امام(ره) و سرنوشت صدام زاویه دیگری است که باید در دفاع مقدس به آن توجه شود و عبرتی برای دیگران قرار گیرد.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: پیوند عمیق دفاع مقدس و فهم قرآن کریم از دیگر زوایایی است که باید به آن توجه کرد، به عنوان مثال «وَمَا رَمَیتَ إِذْ رَمَیتَ وَلَکِنَّ اللَّهَ رَمَی» یا خداوند در جای دیگر می‌فرماید «خداوند کافران را به دست شما عذاب می کند».

وی در ادامه تذکر داد: رمز موفقیت دوران دفاع مقدس در چند محور است، ابتدا خدا محوری است، رمز دوم وحدت محوری ملت بود، تبعیت و اطاعت پذیری از ولی فقیه رمز سوم است، رمز چهارم خودباوری ملت  بود و صرف کردن فعل ما می‌توانیم و رمز پنجم داشتن روحیه بر اساس «و الذین معه اشدا علی الکفار رحما بینهم» است که دربین رزمندگان مشهود و موجود بود.

میرمرشدی در پایان پیام دفاع مقدس به نسل امروز را اینگونه دانست، نسل جوان باید بداند با فداکاری، ایثار و جان‌فشانی است که می‌توانیم به جایی برسیم؛ نسل حاضر باید بداند ولنگاری و لاابالی‌گری نمی‌تواند ما را بجایی برساند و تنها پایداری بر ارزش‌ها می‌تواند ما را موفق کند.

انتهای پیام/63001/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول