اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌های کشور تأکید کرد

ضرورت استفاده از نیروی کار زندانی در انجمن حمایت از زندانیان

معاون اداره کل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌های کشور استفاده از نیروی کار زندانی در فعالیت‌های اقتصادی انجمن‌ها را به عنوان عامل مهم تولید ثروت و درآمد ضروری دانست.

ضرورت استفاده از نیروی کار زندانی در انجمن حمایت از زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، اسماعیل تقوایی با اشاره به فعالیت انجمن‌های حمایت از زندانیان استان قزوین اظهار داشت: با افزایش چشم‌گیر سطح درآمد انجمن‌های استان، به وضعیت معیشتی خانواده‌ها و نیازهای زندانیان رسیدگی می‌شود.

وی افزود: با رشد چند برابری درآمدها و همچنین افزایش سرانه کمک‌های نقدی و غیرنقدی علاوه بر ارائه خدمات حمایتی به خانواده زندانیان، به کانون اصلاح و تربیت و مراکز بهداشتی و روانی زندان‌ها، آموزش‌های حرفه‌ای به زندانیان، فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی زندان‌ها، استفاده از خدمات صاحبان تخصص در راستای بهبود وضع زندانیان و در نهایت بازسازی شخصیت و اصلاح و ارشاد زندانیان کمک قابل توجهی به عمل می‌آید.

معاون اداره کل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌های کشور تصریح کرد: با کاهش هزینه‌های دفاتر انجمن‌ها و حذف هزینه‌های غیر ضروری ضمن افزایش سرانه پرداخت مستمری و تأمین بخشی از هزینه‌های آموزشی و فرهنگی، از وقوع جرم در اعضای خانواده زندانیان نیز پیشگیری می‌شود.

تقوایی بیان کرد: انجمن‌های حمایت از زندانیان می‌تواند در تمام شهرستان‌های استان حتی در شهرستان‌هایی که زندان ندارند، تأسیس و راه‌اندازی شود و با تغییر و یا اصلاح نگاه اقتصادی اعضای هیئت مدیره‌ها به ویژه اعضای دولتی و معتمدان، توسعه یابند.

وی استفاده از نیروی کار زندانی در فعالیت‌های اقتصادی انجمن‌ها را به عنوان عامل مهم تولید ثروت و درآمد ضروری دانست و گفت: با اجرای این طرح هم زندانی حقوق دریافت می‌کند و می‌تواند نیازهای خود و خانواده را تأمین کند و هم درآمد حاصله در انجمن‌ها می‌تواند توان کمک‌رسانی به سایر خانواده‌ها و افزایش سطح سرمایه‌گذاری‌ها را سبب شود.

معاون اداره کل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌های کشور متذکر شد: با توجه به تعداد زیاد انجمن‌های مردم نهاد مختلف و دریافت‌کننده کمک از افراد حقیقی و حقوقی به نظر می‌رسد اتکای صرف به این کمک‌ها نمی‌تواند سطح نیاز در انجمن‌های حمایت از زندانیان را با توجه به افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها و تورم موجود تأمین کند.

انتهای پیام/77002/خ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول