اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران اعلام کرد

بازدید 73 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از چالدران

فرماندار چالدران گفت: 73 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی طی شش ماهه نخست سال جاری از جاذبه‌های گردشگری چالدران بازدید کردند.

بازدید 73 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از چالدران

احمدرضا قلی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تعداد گردشگران داخلی و خارجی در شش ماهه نخست سال جاری 73 هزار نفر بوده که از این میزان 2 هزار و 400 نفر از گردشگران خارجی بودند.

وی ادامه داد: 2 هزار و 400 گردشگر خارجی از کشورهای آلمان، سوئد، انگلیس، ترکیه، آذربایجان، ایتالیا و کانادا از جاذبه‌های توریستی چالدران بازدید کردند.

قلی‌پور با اشاره به مکان‌های اسکان مسافران، یادآور شد: مدرسه شبانه‌روزی شهید بهشتی 25 کلاسه با تجهیزات و امکانات کامل و لازم، مهمان‌سراهای موجود در ادارات شهرستان، محوطه‌های قره کلیسا و پارک ملت شهرستان از جمله‌ مکان‌هایی بوده که برای اقامت مسافران تجهیز شده بود.

وی قره کلیسا، مقبره سید صدرالدین نماد جنگ چالدران، آب گرم چالدران و طبیعت بکر و آب و هوای مطبوع چالدران را از جمله جاذبه‌های گردشگری چالدران دانست که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

قلی‌پور ادامه داد: جاذبه‌های طبیعی چالدران از جمله آبشار شور شور عرب دیزج، دخمه سنگی، دلیک داش از دیگر جاذبه‌هایی بوده که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای هفته گردشگری مهمان‌سراهای ادارات با امکانات رفاهی تجهیز شده و آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

قلی‌پور افزود: مهمان‌سراهای شهرستان چالدران در این هفته با تخفیف ویژه برای گردشگران آماده پذیرایی از مسافران است.

وی تصریح کرد: مسئولیت ستاد اسکان نیز بر عهده بخشدار مرکزی بوده و هلال احمر شهرستان، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری، ادارات خدمات رسان، آب و فاضلاب، برق، مخابرات، میراث فرهنگی، اداره اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش و اداره فرهنگی و ارشاد اسلامی از جمله عوامل دخیل در موضوع گردشگری چالدران هستند.

فرماندار چالدران با بیان اینکه ستاد اسکان با تمام امکانات پذیرای مسافران به این شهرستان بودند، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 13 هزار نفر در این شهرستان اسکان داده شده است.

انتهای پیام/61005/ج30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول