اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت بیجار:

حج میدان مبارزه با دشمن و نشان دادن اقتدار مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت بیجار حج را تجلیگاه وحدت مسلمین جهان بیان کرد و گفت: حج میدان مبارزه با دشمن و نشان دادن اقتدار و عظمت مسلمانان است.

حج میدان مبارزه با دشمن و نشان دادن اقتدار مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، ماموستا معروف خالدی ظهر امروز در خطبه‌های پرفیض نمازجمعه این هفته در مسجد حضرت محمد(ص) ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: تقرب به درگاه عبودیت انسان را از هرگونه ناپاکی و پلیدی‌ها دور خواهد کرد.

وی با اشاره به آغاز سفر حجاج به مکه مکرمه و زیارت خانه خداوند سبحان گفت: حج ابراهیمی حج شکستن بت‌های خودبینی و دنیاپرستی و بیزاری از دشمنان و روی آوردن به ارزش‌های معنوی است.

وی خاطرنشان کرد: حجاج باید با آگاهی کامل و وافی قدم به این سفر سرشار از معنویات گذاشته تا از فضائل آن به طور اکمل بهره‌مند شوند.

امام جمعه اهل سنت بیجار  اظهار کرد: به تعبیر پیامبر گرامی اسلام حج نوعی جهاد است، و بر این اساس حج میدان مبارزه با دشمن و نشان دادن اقتدار و عظمت مسلمانان است.

ماموستا خالدی خاطرنشان کرد: برائت از مشرکین که اصل و اساس حج را تشکیل داده باید هر چه باشکوه‌تر انجام شود تا فریاد بیزاری و انزجار مسلمانان از مستکبران در سرزمین وحی سر داده شود.

وی با بیان اینکه حجاج سایر کشورها همراه با حجاج ایرانی ندای بیداری اسلامی را در سرزمین وحی سر داده‌اند تصریح کرد: از نیروی عظیم مسلمین در مراسم حج که یک کنگره معنوی و باشکوه است برای نشان دادن بیداری اسلامی باید بهره برد تا مسلمانان که عزت و اعتبار اولیه از دست رفته خود را بازیابند و روز به روز دیکتاتورهای زمان را در هم کوبند.

امام جمعه اهل سنت بیجار با اشاره به مسئولیت حجاج ایرانی بیان کرد: حجاج ایرانی مسئولیت بسیار مهمی مبنی بر اینکه باید پیام رهبر معظم انقلاب را به مسلمانان دنیا در مراسم حج ابلاغ کنند.

ترویج و تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه

وی در ادامه خطبه‌های پرفیض نمازجمعه این هفته با اشاره به جشن عاطفه‌ها حضور مردم را در پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها را پر رنگ اعلام کرد و بر ترویج و تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه تأکید کرد.

ماموستا خالدی برگزاری این جشن را علاوه بر رفع نیاز دانش آموزان بی‌بضاعت ترویج سنت‌های حسنه از جمله سنت یاری رساندن به هم‌نوعان و نیکوکاری دانست.

امام جمعه اهل سنت بیجار سنت حسنه کمک به هم‌نوعان را سفارش شده پیامبر و ائمه اطهار بیان کرد و بر انجام این مهم تأکید کرد.

خالدی در پایان این گونه جشن‌ها و تلاش در راستای کمک به نیازمندان را بهترین راهکار در رابطه با کاهش فقر در جامعه بیان کرد.

انتهای پیام/79015/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول