اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رودبار:

نرمش قهرمانانه بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت باشد

امام جمعه موقت رودبار جنوب گفت: رهبر معظم انقلاب اجازه نرمش قهرمانانه را در شرایطی می‌دهند که هرگونه فعالیت در عرصه خارجی بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت باشد.

نرمش قهرمانانه بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام احمد اکبری‌نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: زندگی یک کاروان طولانی است که مراحل و منازل طولانی و هدف والایی دارد.

وی افزود: هدف انسان باید این باشد که از وجود خود و موجودات اطراف خود برای تکامل معنوی و نفسانی استفاده کند.

اکبری‌نژاد تصریح کرد: انسان در حالی وارد دنیا می‌شود که از خود اختیاری ندارد اما کم کم رشد می‌کند، قدرت، اختیار و انتخاب پیدا می‌کند‌.

وی با بیان اینکه ازدواج از نظر اسلام یک ارزش و سنت پیامبر است و خداوند به این امر اصرار دارد، ابراز داشت: یکی از راه‌های کمال‌، ازدواج است و مهم‌ترین فایده ازدواج تشکیل خانواده و ایجاد حلقه زوجیت است که مایه آرامش زن و مرد می‌شود، اما بسیاری افراد در این زمینه با مشکل روبه رو هستند زیرا مسیری که برای تشکیل زندگی مشترک انتخاب کرده‌اند، مسیر اسلامی و طبق دستورات اسلامی نیست.

اکبری‌نژاد عنوان کرد: مهریه نشان خوش قدمی عروس است که ما آن را به قیمت‌گذاری برای دختر تبدیل کرده‌ایم و بعضی‌ها فکر می‌کنند تشریفات آبرو و عزت است در حالی که عزت و شرف برای سربلندی به انسانیت، تقوی و پاکدامنی است‌.

وی افزود: در هفته گذشته تیتر اصلی تمام رسانه‌های دنیا حضور هیئت ایرانی متشکل از رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و هیئت همراه در نیویورک برای شرکت در اجلاس سرانه مجمع عمومی سازمان ملل و گفت‌وگوهای تلفنی رئیس جمهور ایران با اوباما بود.

اکبری‌نژاد اظهار داشت: طبیعت حکومت آمریکا سلطه‌گری است لذا رابطه با آمریکا یعنی زورگویی‌، اما طبیعت نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران از زورگویی متنفر است و این امر را قبول ندارد و مسائلی مانند استثمار را نفی می‌کند‌، تحقیر ملت‌ها‌‌، سلطه‌پذیری، دخالت‌های بیگانه‌ها در کشورهای سکولاریسم اخلاقی و غیره را نفی می‌کند و یکی از علت‌های اصلی مخالفت آمریکا با ایران همین نفی و اثبات‌ها است.

خطیب جمعه موقت رودبار جنوب گفت: آمریکایی‌ها چند سال با خیال راحت در منطقه حکومت می‌کردند‌ و کشوری مانند ایران با تمام منابع و امکانات فراوان توی مشت آنان بود، هر کاری که می‌خواستند، انجام می‌دادند و هر تصمیمی که در راستای تأمین منافع خود بود، می‌گرفتند.

وی با طرح این سوال که چرا آمریکا دنبال مذاکره با ایران است، بیان داشت: آمریکا برای کامل کردن ابرقدرتی خود به دنبال مذاکره است و چون ایران بنا بر دلایل روشنی از روز اول مقابل آمریکا ایستاد و تسلیم نشد و مذاکره نکرد، حالا می‌گوید، بسیار خوب ما مذاکره می‌کنیم و دیگر اینکه مسئله مبارزات دنیای اسلام مطرح است که اکنون شدت گرفته است.

اکبری‌نژاد با اشاره به دیگر دلایل اشتیاق آمریکا‌یی‌ها برای مذاکره با ایران تصریح کرد: مسئله کشورهای تابع آمریکا از جمله این موارد است زیرا بسیاری از کشورها هستند که دولت‌هایشان از دولت آمریکا حساب می‌برند، یعنی زیر نفوذ و تسلیم آمریکا هستند و همچنین جبران شکست‌های سیاست خاورمیانه ،سوریه و... از دیگر این عوامل است و برخلاف انتظار برخی در داخل و خارج این بار نیز جمهوری اسلامی توانست مواضع خود را در موضوعات مورد بحث با غرب مقتدرانه و هوشمندانه به دنیا اعلام کند.

وی با بیان اینکه البته نرمش و انعطاف هنرمندانه و قهرمانانه در تمام عرصه‌های سیاسی یک کار مطلوب و مورد قبول است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اجازه نرمش قهرمانانه را در شرایطی می‌دهند که هرگونه فعالیت در عرصه خارجی بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت باشد.

اکبری‌نژاد با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی از عملکرد ناجا تقدیر کرد و گفت‌: آرامش و امنیت از بزرگترین نعمت‌های الهی است و قوای نظامی و انتظامی اساس امنیت هستند، اگر امروزه شاهد پایداری در کشور هستیم به دلیل دیانت، عزت، اقتدار و هوشیاری نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/2655/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول