اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

امامزاده سید صدرالدین منطبق بر معماری اسلامی ساماندهی می‌شود

استاندار اردبیل گفت: امامزاده سید صدرالدین اردبیل با اصول معماری اسلامی ساماندهی می‌شود.

امامزاده سید صدرالدین منطبق بر معماری اسلامی ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه هیئت امنای امامزاده سید صدرالدین با استاندار اردبیل اظهار داشت: اماکن متبرکه و امامزاده‌هایی که در استان اردبیل وجود دارد باید در شأن و منزلت آن بزرگواران و شهر حسینی و ولایتمدار اردبیل توسعه و ساماندهی شود.

وی با یادآوری اینکه امامزاده سید صدرالدین از مکان‌های ارزشمند و قابل احترام است، تصریح کرد: این امامزاده نیز به مانند سایر مجموعه‌ها به مکان معنوی و ارزشی تبدیل می‌شود تا بتوانیم برنامه‌های گرامیداشت و مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی را در این مکان اجرا کنیم.

نیکزاد با اشاره به قدمت، هویت و تقدیس این محل در نزد افکار عمومی خواستار اهتمام همگانی برای اتمام طرح بهسازی این مکان مقدس شد و خاطر نشان کرد: آنچه که در این زمینه مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد توانمندی استان در استفاده مسافران و گردشگران از فضاهای ارزشی چون امامزاده و بقاع متبرکه است که در این خصوص نباید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود غفلت کرد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: انجام کارهای عمرانی در مجموعه این مکان مقدس با همت و تلاش دستگاه‌های اجرایی ذیربط روز به روز افزایش می‌یابد و با توجه به اهمیت موضوع انتظار می‌رود این روند شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه امامزاده در جهت ترویج و نشر فرهنگ اسلامی بیان کرد: نمای داخلی و خارجی این مجموعه بایستی مطابق اصول معماری اسلامی احداث شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز با بیان اینکه در سطح استان 123 بقعه و امامزاده وجود دارد، یادآور شد: از این تعداد 12 بقعه در اردبیل، پنج بقعه در مغان، 23 بقعه در مشگین‌شهر، 12 بقعه در شهرستان‌های نیر، نمین و سرعین و همچنین 71 بقعه در شهرستان خلخال موجود است.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری با اشاره به اینکه وجود امامزادگان در یک منطقه مایه خیر و رحمت برای آن منطقه است، افزود: در حال حاضر 15 امامزاده استان اردبیل با 10 هزار متر مربع کارهای عمرانی در حال انجام است که اعتبار آن از محل منابع دولتی و بیشتر آن از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/62006/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول