اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

جوانان حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) را الگوی ازدواج قرار دهند

امام جمعه موقت زنجان بر الگو قرار دادن حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) در ازدواج تأکید کرد.

جوانان حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) را الگوی ازدواج قرار دهند

‌حجت‌الاسلام سیدیعقوب موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: این دو بزرگوار زندگی مشترک خود را به ساده‌ترین شکل آغاز کردند.

وی با تأکید بر الگوبرداری از سیره ائمه معصومان (ع) در زمینه ازدواج، تصریح کرد: ائمه معصومان (ع) زندگی ساده‌ای داشتند و به همین علت افراد موفقی در زندگی بودند.

امام جمعه موقت زنجان در ادامه با اشاره به سخت‌گیری‌های بی‌مورد برخی از والدین در زمینه ازدواج اذعان داشت: متاسفانه همین قوانین دست و پاگیری که برخی از والدین وضع کرده‌اند، موجب شده است که سن ازدواج بالا رود.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی آسان‌سازی شرایط ازدواج جوانان است، افزود: فراهم ساختن شرایط ازدواج جوانان موجب سالم‌سازی اجتماع می‌شود.

موسوی با تأکید بر الگوبرداری از سیره حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) افزود: براساس روایات اسلامی بهترین ازدواج‌ها آن است که بی‌تکلف باشد.

وی در ادامه با اشاره به حدیث نقل شده از امام صادق (ع) در زمینه ازدواج اذعان داشت: به فرموده آن حضرت «زنی که مهریه‌اش بالا باشد، شوم است».

امام جمعه موقت زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کنونی جامعه و تورم موجود اضافه کرد: باید در شرایط کنونی زمینه ازدواج آسان جوانان فراهم شود.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آثار روحی ازدواج در سنین بالا خاطرنشان کرد: ازدواج در سنین بالا موجب فاصله سنی زیاد بین والدین و کودک می‌شود و در نتیجه تربیت فرزند برای پدر و مادر مشکل می‌شود.

موسوی در پایان با تأکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره قبل از ازدواج، اذعان داشت: این دوره‌ها تاثیر بسزایی در پایداری ازدواج‌ها دارد و از فروپاشی کانون خانواده جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/2308/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول