اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری:

زمین تحقیقاتی سوته به دانشگاه کشاورزی ساری برگردانده شود

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: زمین تحقیقاتی سوته به دانشگاه کشاورزی ساری برگردانده شود.

زمین تحقیقاتی سوته به دانشگاه کشاورزی ساری برگردانده شود

کریم سلیمانی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در ساری در رابطه با غصب زمین آموزشی و پژوهشی 100 هکتاری دانشگاه واقع در سوته ساری اظهار داشت: در دهه 50 قبل انقلاب، وزارت کشاورزی به دلیل اهمیت تحقیقات در آموزش عالی و نیاز به عرصه‌ای برای تحقیقات دانشجویان و اساتید در جوار مدرسه عالی کشاورزی که در حال حاضر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی است، زمینی در نظر گرفت.

وی افزود: این زمین تا سال 88 در اختیار دانشگاه بود و الان تمامی تاسیسات دانشگاه از جمله سالن دامپروری، سالن مرغداری و عرصه درختکاری شده و پرورش ماهی در دانشگاه موجود است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خاطرنشان کرد: به دلایل نامعلوم استاندار وقت سال 88 (سید محمد کریمی) این زمین را بدون هماهنگی دانشگاه تحت عنوان مسکن مهر از دانشگاه ساقط و به بخش مسکن و شهرسازی انتقال داد و دانشگاه در نقل و انتقال و امضا هیچ نقشی نداشت.

وی تصریح کرد: در زمان انتقال زمین، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری استقلال خود را از دانشگاه مازندران اعلام کرده بود و آموزش عالی باید تسهیلات استانی و ملی برای دانشگاه قرار می‌داد که متاسفانه محقق نشد. 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در ادامه گفت: مسئولان استان بخشی از دانشگاه را مورد هجمه قرار دادند و زمین تحقیقاتی و آموزشی 100 هکتاری سوته با ویژگی تحقیقاتی ساقط شد و بخش اعظمی از تحقیقات دانشگاه دچار چالش شد.

سلیمانی با بیان این‌که رئیس دانشگاه وقت عدم رضایت خود را با مکاتبات استانی و ملی اعلام کرد و اظهار داشت: با استمرار این تلاش‌ها مسئولان ملی زمین سوته را ارزیابی و به این نتیجه رسیدند این زمین برای ساخت مسکن مهر مناسب نیست.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با عنوان این‌که انتظار دانشگاه بر این بود که زمین دانشگاه اعاده شود اما این امر محقق نشد، گفت: یک کار پرخطرتر از سال 88 اتفاق افتاد و زمین ملی و متعلق به آموزش عالی را به شرکتی که بخش خصوصی است دادند در صورتی که بخش خصوصی اجازه ورود به اموال دولتی را ندارد.

وی اشاره کرد: در این چند سال دانشگاه روز به روز رشد داشته و دانشگاه در سال 88 تنها دو رشته دکترا داشت اما الان 40 کد رشته دکترا دارد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: پروژه ملی استفاده از آب شور دریا برای کشاورزی، شرب و صنعت به دانشگاه داده شده و لازمه انجام طرح این است که عرصه تحقیقاتی وسیع داشته باشیم و فناوری آب دریا قطعاً عوارض زیست محیطی دارد و باید زمینی خارج از دانشگاه این پروژه به نتیجه برسد.

این مسئول با تاکید بر این‌که با غصب شدن زمین طرح‌ها دچار چالش شدند، اظهار داشت: 16 زیرگروه از آب دریا برای فناوری استفاده می‌کنند اما این در حالی است که جایی برای پایلوت این طرح ملی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: از تمام مسئولان استانی و ملی می‌خواهیم هرچه سریعتر زمین به دانشگاه برگردانده شود تا دانشگاه وظایف تحقیقاتی خود را در سطح ملی انجام دهد.

وی گفت: این شرکت خصوصی هیچ حقی بر این زمین ندارد اما متاسفانه نگهبانی در ورودی زمین گذاشته است و این نگهبان برای دانشجویان و اساتید مزاحمت ایجاد می‌کند.

به گزارش فارس، این دانشگاه تنها دانشگاه تخصصی کشاورزی استان است و جزو سه دانشگاه تخصصی کل کشور است.

انتهای پیام/86016/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول