اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور عشایری ایلام:

عشایر در برقراری امنیت اقتصادی نقش مهمی دارند

سرپرست امور عشایری استان ایلام گفت: عشایر در برقراری امنیت اقتصادی نقش مهمی دارند.

عشایر در برقراری امنیت اقتصادی نقش مهمی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی سلیمی صبح امروز در نشست مشترک با مسئولان شهرستان دهلران و مسئولان امور عشایری استان کرمانشاه اظهار داشت: جامعه عشایر در حوزه اقتصاد بیشترین تولید و بهره‌وری را دارند.

وی ادامه داد: جامعه عشایری با تولیدات ارزشمند خود معنای واقعی امنیت اقتصادی را برقرار کرده و به کاهش آسیب‌ها در جامعه کمک کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: این جامعه زحمتکش در حوزه امنیت به ویژه مناطق قشلاقی و نوار مرزی همواره نقش اساسی و پیشتازی را در حفظ و حراست از امنیت کشور به نمایش گذاشته‌اند.

سلیمی از سیاه چادر عشایر به عنوان یک کارگاه تولیدی و یک پاسگاه یاد کرد و افزود: جامعه عشایری در دو حوزه امنیت اقتصادی و امنیت مرزی تلاش ویژه‌ای دارند. 

معاون توسعه و عمران مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه نیز در این نشست با ابراز تشکر و تقدیر از مهمان‌نوازی مردم و مسئولین خدوم شهرستان دهلران اظهار داشت: بیان مسائل و مشکلات عشایر و طرح راهکاری اساسی در جهت رفع آنها باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

علی بیات افزود: جامعه عشایری استان کرمانشاه همواره در فصل قشلاق به مناطق مرزی استان ایلام کوچ می‌کنند.

وی ادامه داد: در مجموع یک‌هزار خانوار عشایری کرمانشاه در فصل قشلاق به استان ایلام و به ویژه به شهرستان دهلران کوچ می‌کنند.

این مسئول از مسئولان امر در استان ایلام خواستار همکاری و مساعدت با عشایر در این فصل شد و ادامه داد: در جلسه‌ای که با سران و بزرگان عشایر در استان کرمانشاه برگزار شده، پیرامون موضوعات مختلفی از جمله کوچ آنان به استان ایلام بحث شده است.

 انتهای پیام/2246/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول