اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر خبر داد

تولید 33 هزار تن محصولات دامی و زراعی توسط عشایر بوشهر

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر از تولید 33 هزار تن محصولات دامی و زراعی توسط عشایر بوشهر خبر داد.

تولید 33 هزار تن محصولات دامی و زراعی توسط عشایر بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علی ابراهیمی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از عشایر منطقه شبانکاره در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ دشتستان دارای بیشترین جمعیت عشایر در میان شهرستان‌های استان بوشهر است و مسئولان باید به رفع مشکلات این قشر اهتمام ورزند.

وی افزود: تاکنون همکاری بسیار خوبی از سوی مسئولان استان و شهرستان برای رشد و توسعه مناطق عشایری شاهد بوده‌ایم و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر خاطرنشان کرد:‌ عشایر استان بوشهر نقش برجسته‌ای در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارند و براساس آمار موجود میزان تولید محصولات عشایر استان بوشهر در هر سال به حدود 33 هزار تن می‌رسد.

ابراهیمی بیان داشت: جامعه عشایری استان بوشهر سالانه 6 هزار و 500 تن گوشت قرمز، 12 هزار و 500 تن محصولات دامی و زراعی و 14 هزار تن سایر فراورده‌های دامی در استان بوشهر تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: تولید سالانه 30 هزار متر مربع صنایع دستی و انواع فرش دستباف، قالیچه، گبه، جاجیم و ... نیز بخش مهمی از تولیدات عشایر استان را شامل می‌شود.

مسئول دفتر نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: جامعه عشایری کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه و در همه حال همراه با سیاست‌های نظام مقدس ‌جمهوری اسلامی حرکت کرده است.

رضا موحدی‌فرد خاطرنشان کرد: خانواده عشایر جامعه‌ای مولد و مفید برای کشور هستند و برای رفع مشکلات و نیازهای اولیه آنها باید تلاش و کوشش مضاعفی کنیم.

وی افزود: هر سال به علت بارش باران ایل راه‌های عشایری نیازمند ترمیم و بازسازی می‌شوند که این مهم نیز به همت ادارات متولی در شهرستان انجام خواهد شد.

موحدی‌فرد یادآور شد: نصب سرویس‌های بهداشتی، نصب سامانه‌های خورشیدی در مناطق عشایری برای تامین برق، آب‌رسانی سیار در نقاط مورد نیاز و توزیع آرد و سوخت فسیلی از نیازهایی است که باید در برنامه‌های مسئولان و نهادهای مربوط به امور عشایر قرار گیرد.

مسئول دفتر نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی کمبود آب و خشکسالی را از مهم‌ترین مشکلات عشایر دشتستان دانست و بیان داشت: بسیاری از چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌هایی که عشایر از آنها برای تأمین آب استفاده می‌کردند، در سال جاری خشک شده و به همین علت آب‌رسانی سیار در مناطق سکونت عشایر دشتستان ضروری است.

موحدی‌فرد گفت: اتحادیه‌های تعاونی عشایری برای تامین نیازها و تشکل‌های عشایری برای پیگیری و رفع مشکلات این قشر در سطح شهرستان دشتستان باید تشکیل و فعال شود.

وی تاکید کرد: مشکلات زیرساختی همه اقشار با تلاش و همت مسئولان باید مرتفع شود و همگان باید از امکانات کافی برای زندگی عادی برخوردار باشند.

انتهای پیام/2452/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول