اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان:

زمین مناسب برای طرح بسکتبال در مدارس وجود ندارد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: برای اجرای ورزش بسکتبال برای پایه هفتم، در اکثر مدارس زمین مناسب وجود ندارد.

زمین مناسب برای طرح بسکتبال در مدارس وجود ندارد

عبدالله جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص مشکلات پیش روی طرح ورزشی بسکتبال که برای سال تحصیلی جدید و برای دانش‌آموزان پایه هفتم اجرا می‌شود، اظهار داشت: رشته ورزشی بسکتبال در سال تحصیلی جدید با هدف ارتقای مهارت‌های ورزش مدرسه‌ای دانش‌آموزان به اجرا در می‌آید.

وی افزود: این رشته تحصیلی هم‌زمان با تدریس کتابی به نام راهنمای معلم برای دانش‌آموزان پایه هفتم به اجرا در می‌آید که این کتاب علاوه بر تدریس برای دانش‌آموزان، می‌تواند معلم را در بخش‌های مختلف راهنمایی کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: نکته قابل تأمل در بحث طرح‌های وزارتی این است که معلمان تصور نکنند دانش‌آموزان نمی‌توانند در طول ساعات ورزش به رشته‌های ورزشی دیگری بپردازند.

وی تصریح کرد: معلمان ورزش به فراخور موضوع درس، زمانی را به آموزش اختصاص می‌دهند و زمانی هم برای فعالیت عملی دانش‌آموزان در مدارس اختصاص می‌یابد.

جعفری یادآور شد: معلمان تربیت بدنی کلاس هفتم برای اجرای این طرح دوره‌های آموزشی ضمن خدمت را در طول دوره تابستان دیدند اما مشکلی که در اجرای طرح ورزش بسکتبال در مدارس وجود دارد نبود زمین مناسب برای اجرای این طرح است. برای اجرای ورزش بسکتبال نبود زمین مناسب، کمبود تخت بسکتبال و توپ و تور مانع از اجرای مفید و مطلوب این طرح در مدارس می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در پایان سخنانش گفت: امیدواریم به صورت متمرکز با کمک‌هایی که به این معاونت می‌شود و نیز اهتمام سایر دستگاه‌های مؤثر زمینه لازم جهت اجرای مطلوب این طرح فراهم شود.

انتهای پیام/89007/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول