اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار خوزستان

مشکلات عمرانی و کشاورزی آبادان بررسی شد

در نشستی با حضور استاندار خوزستان مشکلات کشاورزی و عمرانی آبادان بررسی شد.

مشکلات عمرانی و کشاورزی آبادان بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، در این نشست که با حضور مدیران کل نهادهای مختلف استان و همچنین روسای ادارات شهرستان آبادان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد به بررسی و تعیین راهکار برای رفع مشکلات شهر آبادان پرداخته شد.

استاندار خوزستان که پیش از برگزاری این نشست بازدیدی از شهر آبادان انجام داده بود در این جلسه اظهار کرد: وضعیت فعلی آبادان به لحاظ وجود نخاله‌ها در سطح شهر اصلاً زیبنده این شهر نیست.

سید جعفر حجازی ادامه داد: این نخاله‌ها به دلیل ساخت‌وسازهای فراوانی است که در این شهر در حال انجام است و باید با همکاری همه دستگاه‌ها نسبت به رفع آن اقدام کرد.

وی تصریح‌کرد: بر این اساس از آبفا استان می‌خواهیم تا پایان مهر همه حفاری‌های خود در سطح شهر آبادان را سروسامان دهد و تا پایان آبان نیز همه این نوارها ترمیم شوند.

حجازی عنوان کرد: در این خصوص یک عملیات ضربتی را با مشارکت همه دستگاه‌های استان در آبادان انجام و ظرف سه تا پنج روز همه نخاله‌های ساختمانی در این شهر را جمع‌آوری خواهیم کرد.

استاندار خوزستان اضافه‌کرد: یکی دیگر از مسائل و مشکلات موجود در آبادان در زمینه بافت‌های فرسوده است.

وی خاطرنشان‌کرد: با پیگیری انجام شده و موافقت وزارت راه همه شهرهای آبادان و خرمشهر در بافت فرسوده قرار گرفت تا از تسهیلات این طرح استفاده کنند.

حجازی افزود: در این راستا نیز مشکلاتی در خصوص ضمانت توسط برخی بانک‌ها ایجاد شده که در این جلسه پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.

وی گفت: بحث زمین‌های باقی مانده از دوران بازسازی نیز دیگر مطالبه شهرداری آبادان است که هماهنگی‌های لازم با مسکن و شهرسازی در این خصوص انجام شده است.

استاندار خوزستان تصریح‌کرد: در بحث کشاورزی خوشبختانه در استان خوزستان فعالیت‌های مناسبی انجام شده و نتیجه آن نیز افرایش محصولات به ویژه در بخش خرماست.

حجازی گفت: با این وجود مشکلاتی نیز در این بخش وجود دارد که بخشی از آنها مربوط به اعتبارات است اما دیگر مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را به جد از طریق جهادکشاورزی استان پیگیری تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی ادامه داد: در بخش فاضلاب نیز کار در حال انجام است و از طریق اوراق مشارکت سال گذشته 270 میلیارد تومان به طرح‌های فاضلاب استان اختصاص یافت که 60 میلیارد تومان از آن به آبادان و خرمشهر تخصیص داده شد.

استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: در سال‌جاری نیز قرار است 270 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شده که بخشی از این اعتبارات برای شهرهای آبادان و خرمشهر در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/72008/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول