اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی:

جوانان به دنبال مشاغل پشت میزنشینی نباشند

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: جوانان به خاطر یافتن مشاغل اداری و پشت میزنشینی ازدواج را به تاخیر نیاندازند.

جوانان به دنبال مشاغل پشت میزنشینی نباشند

مریم دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه روز ازدواج و سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را پشت‌سر گذاشته‌ایم، اظهار داشت: دختران و پسران جوان نباید به امید یافتن مشاغل اداری در دستگاه‌های اجرایی در امر ازدواج تاخیر ایجاد کنند.

وی از اینکه امکان کسب مدارج عالی تحصیلی برای جوانان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شده است، اظهار خشنودی کرد و گفت: تحصیل و کسب مدارج بالای علمی یک فضیلت است، ولی نباید به دستاویزی برای تعلل در ازدواج تبدیل شود.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در استان ما صنایع و مشاغل ارزنده زیادی وجود دارد، ادامه داد: خانواده‌ها باید جوانان خود را به سمت‌وسوئی سوق دهند که ضمن ارتقای سطح علمی در زمینه ازدواج و اشتغال اقداماتی را انجام دهند.

وی افزود: دشمنان دین و ایران اسلامی به دنبال آلوده شدن جوانان و منحرف کردن آنها از مسیر زندگی سالم هستند، که در این میان ازدواج یک سنت پسندیده، راه حل شرعی و قانونی برای مقاوم کردن جوانان مقابل آسیب‌های اجتماعی قلمداد می‌شود.

دهقان بر لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ ازدواج آسان تاکید کرد و اظهار داشت: تشریفات بی‌جا، چشم و هم چشمی و داشتن انتظارات بی‌مورد از طرفین موجب به تاخیر افتادن ازدواج می‌شود، که باید برای برچیدن این قبیل آداب و رسوم غلط و تفکرات اشتباه از فرهنگ‌مان تلاش کنیم.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به اجرای موفقیت‌آمیز طرح مطلع مهر در آذربایجان غربی اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح برای زوج‌های جوانی اجرا می‌شود که در پنج سال نخست زندگی خود قرار دارند، و در قالب این برنامه آموزش‌های لازم برای داشتن یک زندگی موفق به شرکت‌کننده‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/61002/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول