اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی:

6400 واقعه ازدواج در خراسان شمالی ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی از ثبت 6 هزار و 408 واقعه ازدواج در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

6400 واقعه ازدواج در خراسان شمالی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی، علی زاهدی‌نیا اظهار کرد: رتبه نخست انتخاب زوج‌های استان مربوط به هم سن گزینی با رقم 6/11 درصد است و رتبه‌های بعدی مربوط به اختلاف سنی 3 سال با 56/9 و اختلاف سنی 2 سال با 73/8 درصد است.

وی افزود: طی نیمه نخست امسال تعداد 6 هزار و 408 واقعه ازدواج و 856 واقعه طلاق به ثبت رسیده است که به این ترتیب میزان ثبت ازدواج و طلاق ثبت شده در استان خراسان شمالی 6/14 و 9/1 واقعه در هر هزار نفر است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تصریح کرد: طبق گزارشات استخراج شده میانگین سن ازدواج بر حسب سن زوج و زوجه به ترتیب 26 و 5/21 سال است و بیشترین میانگین سن ازدواج در مردان متعلق به شهرستان‌های شیروان و فاروج با رقم (27/1) و کم‌ترین آن مربوط به شهرستان راز و جرگلان با رقم ( 23/6) است.

زاهدی‌نیا عنوان کرد: در زنان نیز بیشترین میانگین مربوط به شهرستان شیروان با رقم (22/3  ) و کم‌ترین میانگین مربوط به شهرستان گرمه با رقم (19/1) است.

وی ابراز کرد: بیشترین درصد ازدواج‌های ثبت شده طی 6 ماه نخست امسال با رقم 16/11 درصد مربوط به زوج‌هایی است که هم‌سن هستند و پس از آن به ترتیب با رقم 56/9 درصد مربوط به زوج‌هایی با اختلاف سنی سه سال، 9/8 درصد مربوط به زوج هایی با اختلاف سنی 2 سال و73/8 درصد مربوط به زوج‌هایی با اختلاف سنی 4 سال است.

انتهای پیام/63002/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول