اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته اردبیل:

ازدواج منطبق بر آموزه‌های دینی پایدار است

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان اردبیل گفت: ازدواج منطبق با آموزه‌های دینی اساس جامعه موفق و پویا است.

ازدواج منطبق بر آموزه‌های دینی پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سارا حقی عصر امروز در همایش ازدواج آسان در اردبیل اظهار داشت: ازدواج آسان و پایدار اساس جامعه موفق و پویا است و توجه به این امر موجب کاهش نابسامانی‌ها و ناهنجاری اخلاقی می‌شود.

وی تصریح کرد: التزام به آموزه‌های اعتقادی و عبادی نقش مهمی در تقویت بنیان‌های خانواده به ویژه در تربیت اخلاقی و معنوی آنان دارند که این امر با ازدواج منطبق با آموزه‌های دینی میسر است.

حقی ازدواج منطبق با آموزه‌های دینی را اساس جامعه موفق و پویا عنوان کرد و افزود: برخورداری همسران از باورهای دینی و اعتقادی در تحکیم خانواده تأثیر اساسی دارد.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل خاطر نشان کرد: بیگانگی و بی‌توجهی به اعتقادات و باورهای مذهبی، موجب مشکلات جدی در زندگی می‌شود که در این خصوص خداوند متعال در آیه 124 سوره طه قرآن می‌فرماید: «هر کس از یاد و ذکر من روی‌گردان شود در زندگی سختی قرار می‌گیرد.»

وی به نقش باورهای دینی در زندگی اشاره کرد و ادامه داد: باور به خدا همه رفتارها و زندگی خانوادگی را به سوی کسب رضایت خداوند سوق میدهد.

حقی یادآور شد: فردی که خدا را ناظر اعمال خود می‌داند، تلاش می‌کند در برخورد با اعضای خانواده و انجام وظایف خانوادگی رضایت الهی را جلب کند در این میان روی‌گردانی از باورهای دینی و اعتقادی، آرامش و لذت را از زندگی می‌ستاند و موجب حیرت و سرگردانی و احساس پوچی می‌شود، ممکن است علی‌رغم امکانات مادی و رفاهی خوبی که دارد اما زندگی آرام و مطمئنی نداشته باشد.

وی گفت: همسران از طریق الگو و اسوه بودن برای فرزندان، نقش مؤثری در گرایش فرزندان به عبادت و معنویت دارند و در خانواده‌ای که التزام عملی به اعتقادات و عبادات وجود دارد، آرامش روانی، نورانیت درونی و مسائل اخلاقی موج می‌‌زند همچنین پیشرفت مادی و معنوی و حس وظیفه‌شناسی نسبت به دیگران در این خانواده‌ها بسیار بالا است.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی، دینی استان در پایان افزود: ایمان به خدا و راز و نیاز با او به انسان امید و توان می‌دهد و انسان احساس می‌کند به پناهگاه مطمئن و با قدرتی متکی است از این رو احساس نشاط و توانمندی می‌‌کند و این نشاط در زندگی خانوادگی تأثیرگذار بوده و در راستای آن جامعه نیز از پویایی و طراوت بالایی برخوردار است.

کودکان معصوم‌ترین سرمایه‌های کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان در مراسم گرامیداشت هفته کودک و نوجوان در اردبیل اظهار داشت: کودکان معصوم‌ترین سرمایه آینده این نظام و انقلاب هستند که باید حق و حقوقشان مورد صیانت قرار گیرد.

حقی تصریح کرد: در راستای فرا رسیدن هفته ملی کودک و نوجوان برنامه‌های مختلف فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ دینی در بین کودکان و نوجوانان به همت اداره تبلیغات اسلامی اردبیل در مناطق مختلف در حال برگزاری است.

وی به عناوین این برنامه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در هفته ملی کودک و نوجوان برنامه‌هایی از قبیل اعزام سخنران و اساتید حوزوی و دانشگاهی به مدارس و مساجد و کانون‌ها، هیئت مذهبی و همچنین دستگاه‌های عضو کمیته هفته ملی کودک، برگزاری گفتمان‌های مدارس و مساجد ویژه خانواده‌ها، کودکان و والدین، اطلاع‌رسانی از طریق سایت تبیان اردبیل و سایت ido سازمان تبلیغات اسلامی، معرفی بازی‌های دیجیتالی و ارائه کتاب‌های دیجیتال از طریق سایت تبیان اردبیل در حال برگزاری است.

انتهای پیام/62004/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول