اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

روند بازسازی مناطق زلزله‌زده شنبه مطلوب است

استاندار بوشهر گفت: بازسازی ساختمان‌های اداری، آموزشی، مذهبی، درمانی، ورزشی، و مسکونی بخش شنبه و طسوج روند مطلوبی دارد.

روند بازسازی مناطق زلزله‌زده شنبه مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند امشب در بررسی روند بازسازی مناطق زلزله‌زده بخش شنبه و طسوج تصریح کرد: برای بازسازی ساختمان‌هایی که در جریان زلزله دشتی تخریب شد هیچ‌گونه محدودیت اعتباری نداریم و روند اجرای این طرح‌ها مطلوب است.

وی از افتتاح زمین چمن ورزشی تا 10 روز آینده خبر داد و گفت: پیشرفت این طرح ورزشی 70 درصد است که با چمن‌کاری آن تا 10 روز این طرح آماده استفاده ورزشکاران شهر شنبه‌ای است.

استاندار بوشهر افزود: بازسازی طرح‌های زیربنایی مانند آب، برق و مخابرات، ساخت بلوار و خیابان، روشنایی و زیرسازی کوچه‌ها به اتمام رسیده است و در بازسازی مساجد، حسینه‌ها و تکایا اقدامات موثری انجام گرفته است که در ماه محرم قابل استفاده است.

وی در ادامه از روند بازسازی خانه‌های مناطق شنبه و درویشی دیدن کرد و از نزدیک با صاحبان این واحدهای مسکونی به گفت‌و‌گو پرداخت و با مشکلات مردم آشنا شد.

حسنوند با بیان اینکه 3 میلیون تومان بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی بخشی پرداخت و بخشی دیگر هم تا فردا واریز می‌شود تصریح کرد: برای هر یک از این منازل تاکنون 25 میلیون تومان هزینه شده است که 5 میلیون تومان آن به‌صورت بلاعوض و 20 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است و این درحالی است که برای تکمیل این واحدها 5 میلیون 600 هزار تومان دیگر به صورت بلاعوض و قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد.

وی افزود: 3 میلیون تومان به صورت بلاعوض به حساب مالکان این واحدها واریز شده است و پس از آن 600 هزار تومان به‌صورت بلاعوض پرداخت و 2 میلیون تومان هم وام قرض‌الحسنه برای تکمیل منازل مسکونی بازسازی شده در اختیار صاحبان واحدهای مسکونی قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر از بازسازی 15 مدرسه تخریب شد خبر داد و گفت: بخشی از این فضاهای آموزشی ساخته شده و بخشی دیگر هم بازسازی آن رو به پایان است.

حسنوند با بیان اینکه مراکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت این مناطق ساخته شده است، گفت: مجتمع بهزیستی شهر شنبه هم تا ماه جاری تکمیل و به خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان می‌پردازد.

در این بازدید عملیات ساخت مجتمع فرهنگی قرآنی شهر شنبه آغاز شد.

برای ساخت این مجتمع در زمینی به مساحت 600 مترمربع 300 میلیون تومان از سوی آیت‌الله حسینی بوشهری و اعتبارات تملک دارایی استان بوشهر اختصاص یافته است.

انتهای پیام/66006/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول