اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره استاندارد رفسنجان:

کالاهای غیراستاندارد مورد حمایت حقوقی قرار نمی‌گیرند

رئیس اداره استاندارد رفسنجان گفت: استاندارد بودن کالاها امری مهم است و کالایی که غیر استاندارد باشد، حمایت حقوقی نمی‌شود.

کالاهای غیراستاندارد مورد حمایت حقوقی قرار نمی‌گیرند

ناهید سربازپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به هفته استاندارد اظهار داشت: استاندارد بودن کالاها لازم و امری مهم است و کالایی که غیر استاندارد باشد، سلامت را به خطر می‌اندازد.

وی تصریح کرد: تمام کالاها باید از نظر کیفی بررسی شوند و دارای آرم استاندارد باشند چرا که اگر کالایی غیراستاندارد باشد، راهی برای حمایت اداره استاندارد در حمایت از شکایت فرد یا افراد شاکی وجود ندارد.

رئیس اداره استاندارد رفسنجان ادامه داد: مصالح ساختمانی نیز مشمول استاندارد هستند و این مصالح اعم از بتن، سیمان، شن، ماسه، انواع آجر و هر مصالح دیگر به هر نحوی که در ساختمان‌سازی به ‌کار می‌رود از نظر کیفی باید مورد تایید باشند.

وی عنوان کرد: ارزیابی کیفی در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی توسط مدیریت کیفیت و افراد مسئول کنترل کیفیت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سربازپور اظهار داشت: نظارت هنگام تولید و نیز استاندارد بودن فضای تولید و فرآیندهای تولید موجب می‌شود تا محصول فرآیند شده استاندارد باشد.

وی خاطر نشان کرد: استاندارد ملی کیفیتی است که پایین‌تر از آن ایمنی مصرف‌کننده را به خطر می‌اندازد و دارا بودن استاندارد برای کالا به‌منظور تامین بودن امنیت و سلامت مصرف‌کننده است.

انتهای پیام/80016/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول