اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تجهیز 1000 مدرسه به امکانات هوشمند‌سازی / این حرکت با قوت ادامه دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تجهیز یک هزار مدرسه در استان اردبیل به سیستم نوین هوشمند‌سازی خبر داد.

تجهیز 1000 مدرسه به امکانات هوشمند‌سازی / این حرکت با قوت ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در جلسه مشترک روسا و معاونان آموزش و پرورش نواحی و مناطق اردبیل اظهار داشت: پس از هوشمندسازی مدارس معلمان و دبیران مدارس هوشمند‌سازی شده خواستار برگزاری دوره آموزشی تولید محتوای الکترونیک هستند.

وی خاطرنشان کرد: هوشمندسازی مدارس مرحله سخت افزاری بود که در بیش از 1000 مدرسه استان اردبیل ایجاد شده است و اکنون معلمان از ما برای نحوه تولید محتوای الکترونیک در خواست کارگا‌ه‌های آموزشی تخصصی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به بازدید 10 روزه خود از مدارس نواحی و مناطق استان اردبیل یادآور شد: هوشمند‌سازی مدارس نصب ابزار در کلاس و استفاده از آن به جای تخته سیاه الکترونیکی و نقاشی کشیدن نیست بلکه استفاده معلمان از این ابزار برای تولید محتوا و ارائه درس از طریق نمایش فیلم و انیمیشن است.

محمود‌زاده از مدیران و روسا آموزش و پرورش نواحی و مناطق خواست با حضور در جمع معلمان، شورای دبیران و سرگروه‌های درسی برنامه‌ها را به نقد بگذارند و با نظر و پیشنهاد سازنده آنان برای ارتقای کیفیت اجرای برنامه آموزشی و پرورشی با همت خود آنان تلاش کنند.

این مسئول با بیان اینکه کار تربیتی نیازمند تمرین، استمرار، پیوستگی و تعمیق می‌باشد، تصریح کرد: ارتقای کیفیت آموزشی با برنامه‌ریزی به موقع، اجرای به موقع، کنترل و نظارت به موقع و در نهایت با ارزشیابی استاندارد اتفاق می‌افتد و همه باید از ستاد تا صف پیگیر جدی آن باشیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان با تبیین این موضوع از آغاز دوره آموزشی 70 درصد کتاب‌های جدیدالتالیف باقیمانده سوم ابتدایی و هفتم متوسطه با حضور مولفان کتب درسی خبر داد.

محمود‌زاده افزود: نواحی مناطق آمار معلمانی را که دوره ندیده‌اند احصا کنند تا دوره آموزشی آنان در قالب کارگاه‌های آموزشی در آبان ماه برگزار شود.

توسعه متوازن رشته‌ها نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی دارد

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: برای انجام تکالیف اساسی توسعه متوازن رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیازمند همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عنوان کرد: توسعه متوازن رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای اشتغالزایی و تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز بازار کار از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین است که استان اردبیل در اجرای این برنامه رتبه دوم کشوری را در سال تحصیلی گذشته کسب کرد و در اجرای سیاست وزارت متبوع سعی داریم که در سال تحصیلی 93-92 نیز 52 درصد دانش‌آموزان دوم متوسطه را جذب مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش کنیم.

محمود‌زاده از امضای تفاهمنامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی استان اردبیل جهت آموزش مهارتی و فنی دانش آموزان خبر داد و گفت: ارتقای کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه ای هدف اصلی ما است و با برون سپاری مهارت‌آموزی از امکانات موجود و مدرن این مراکز آموزشی و بخش خصوصی بهترین استفاده را خواهیم برد تا دانش‌آموزان با آموزش عملی به خوبی مهارت مورد نیاز رشته خود را کسب کنند.

این مسئول با تبیین این موضوع ادامه داد: با اجرای سیاست توسعه متوازن رشته‌ها و آموزش کیفی آموزشی در‌صد پوشش تحصیلی و فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان استان اردبیل افزایش می‌یابد و موضوع کنکور آنان نیز مدیریت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طوس احمدی حصار معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز گزارشی از تدوین برنامه آموزشی سالانه استان اردبیل ارائه کرد و یاد‌آور شد: 16 برنامه برای دوره متوسطه اول، 15 برنامه برای دوره متوسطه دوم، 13 برنامه برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و 13 برنامه آموزش کیفی نیز برای سرگروه‌های درسی متوسطه پیش‌بینی شده است تا با قوت تمام برای اجرای آن تلاش خواهیم کرد.

امضای تفاهمنامه با آموزش و پرورش استان برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نیز اظهار داشت: تفاهمنامه توانمند‌سازی مهارت نیروی انسانی با آموزش و پرورش استان اردبیل برای مهارت آموزی دانش‌آموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در مراکز مجهز امضا می‌شود.

کلام‌الله صفری گفت: وظیفه اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای توانمند‌سازی مهارت نیروی انسانی برای رفع بیکاری با شعار هر ایرانی باید یک مهارت شغلی داشته باشد در استان اردبیل است.

وی با اشاره به اینکه از 2 هزار و 157 رشته تحصیلی موجود در کشور بیش از یک سوم دانشجویان کشور در 20 رشته متمرکز شده‌اند که منطبق با نیاز بازار کشور نیست، افزود: تنها 14 درصد دانشجویان کشور در حوزه‌های مهارتی مشغول تحصیل هستند و این آمار بیانگر این است که باید بین نظام آموزش مهارتی و نظری تعادل ایجاد شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: هر فرد باید برای مهارت‌آموزی 900 ساعت دوره آموزشی را ببیند و این اداره کل آماده است با تمامی امکانات نوین خود در سطح استان اردبیل با امضای تفاهمنامه با آموزش و پرورش نواحی و مناطق برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان همکاری کند.

صفری رشد بالای جمعیت و افزایش جمعیت جوان، تعامل کمتر میان ارائه‌دهندگان آموزش‌های متوسطه، عالی، فنی و حرفه ای و بازار کار از یک طرف، ضعف زنجیره ارتباطی و ضمانت اجرایی بین صنعت و آموزش‌های مهارتی، نبود اطلاعات مناسب از نیروی ماهر و غیر‌ماهر از طرف دیگر چالش‌های مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان اردبیل می‌باشد.

انتهای پیام/62004/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول