اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار مرکزی:

رشد اقتصاد در گرو مشارکت مردم در تولید است / بررسی آلودگی هوای اراک در اولویت قرار دارد

وزیر کشور رشد هشت درصدی اقتصاد را در گرو مشارکت مردم و استفاده درست از بخش خصوصی در امر تولید دانست.

رشد اقتصاد در گرو مشارکت مردم در تولید است / بررسی آلودگی هوای اراک در اولویت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار مرکزی اظهار داشت: حل مسائل و مشکلات اقتصادی نیازمند مشارکت مردم در امر تولید و اشتغال است.

وی تصریح کرد: امروز استفاده از سرمایه‌هایی که در اختیار مردم است، توان و پتانسیلی که مردم دارند و همچنین نوع نگاهی که مردم در حوزه اقتصادی دارند، می‌تواند کشور را در حل مسائل اقتصادی یاری رساند.

وزیر کشور ادامه داد: اگر ما حتی بتوانیم موضوع تحریم‌ها را حل کنیم با این میزان صادرات نفتی قادر نخواهیم بود رشد هشت درصدی را محقق سازیم، رشد هشت درصدی اقتصاد توانمندی‌ مالی، تولیدی و بهره‌وری بیشتری را طلب می‌کند که این مهم با رویکرد مردم ‌محورانه در امر توسعه‌ دست یافتنی خواهد بود.

رحمانی‌‌فضلی تاکید کرد: مردم در حوزه تجهیز منابع، تولید، مصرف و بهره‌وری باید در صحنه حاضر شوند و مدیران دولت نیز باید مکانیزم‌ها و ساختارهای فرآیندی را در مسیر خود قرار دهند که موجب افزایش مشارکت مردم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر استانداران گفت: امر جابه‌جایی در دولت‌ها در حوزه مدیران به‌ویژه مدیران ارشد امری پذیرفته شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: مردم در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر و رای خود را به صندوق می‌اندازند، رای آن‌ها رای به گفتمان‌ها، رویکردها، نگاه‌ها و برنامه‌ها است و انتظار دارند متناسب با رای تغییراتی در حوزه مدیریت ارشد صورت گیرد و فردی با رویکرد جدید مدیریت را بر عهده بگیرد.

رحمانی‌‌فضلی با تاکید بر این‌که همه آمدن‌ها و رفتن‌ها باید برای رضای خدا باشد، تصریح کرد: سیاست وزارت کشور در انتخاب استانداران انتخاب افراد بومی است تا آن‌ها با شناختی که از استان خود دارند افراد با تجربه، معتقد به گفتمان اعتدال و برنامه‌های دولت و همچنین افرادی پاک‌دست را انتخاب و سبب همگرایی بیشتر در استان‌ها شوند.

وی بر لزوم تعیین اولویت‌ها در حوزه کار استانداران تاکید کرد و گفت: استانداران باید در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی تمام اولویت‌ها را مشخص کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: هم‌اکنون در استان مرکزی مسائل مربوط به آلودگی هوای شهر اراک و وضعیت بخش صنعت در اولویت‌ قرار دارد، آب نیز از مهم‌ترین مشکلات استان است که برای حل آن‌ها باید با برنامه و به صورت زیربنایی عمل کرد.

انتهای پیام/87001/م40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول