اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی

مانور امداد و نجات زلزله ‌در راور اجرا شد

مانور امداد و نجات زلزله با هدف آمادگی و مقابله با اثرات بلایای طبیعی و کاهش آن ‌در شهرستان راور اجرا شد.

مانور امداد و نجات زلزله ‌در راور اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، در نخستین روز از هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی عصر امروز مانور امداد و نجات زلزله با حضور تمام‌ مسئولان ادارات شهرستان و با هدف آمادگی به منظور مقابله با اثرات بلایای طبیعی و کاهش آن ‌در راور اجرا شد.

حسین نخعی‌راد معاون فرماندار راور در حاشیه این مانور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی فرصت مناسبی برای ارزیابی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه است.

وی بیان داشت: هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، از 20 تا 26 مهرماه با شعار انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه و مدیریت جامع مخاطرات نام‌گذاری شده است.

نخعی‌راد تصریح کرد: اگر چه امکان جلوگیری از وقوع بلایای طبیعی وجود ندارد، اما می‌توان با آموزش‌های لازم و اقدامات پیشگیرانه مانند مقاوم‌سازی منازل مسکونی خسارت احتمالی ناشی از وقوع این حوادث را کاهش داد.

وی آگاهی رساندن به مردم و مسئولان در مورد اثرات غیرقابل جبران بلایای طبیعی را ضروری دانست و افزود: فعالیت بیشتر، ارائه آموزش‌های لازم و جلب توجه هر چه بیشتر اقشار جامعه در مورد روش‌ها و امکانات پیشگیری از حوادث ناشی از بلایای طبیعی باید در اولویت برنامه‌های تمام دستگاه‌ها قرار گیرد.

معاون فرماندار راور با اشاره به موقعیت فیزیکی راور و زلزله‌خیز بودن منطقه به دلیل قرار گرفتن بر روی گسل‌های فعال و احتمال وقوع بلایای طبیعی در شهرستان از تشکیل ستاد سیستم فرماندهی واحد به منظور کنترل و هدایت نیروها در اجرای عملیات مقابله با آسیب‌های ناشی از حادثه در شهرستان راور خبر داد.

وی افزود: این ستاد به هنگام بروز حوادث در برنامه‌ریزی‌ها مفید خواهد بود و علاوه بر آمادگی لازم در زمینه تقویت و رفع نواقص مربوطه اقدام می‌کند.

نخعی‌راد خاطر نشان کرد: قطعاً برگزاری دوره‌ای مانورها به معنی به ‌روز کردن آمادگی‌ها، ارزیابی و سنجش شرایط مقابله با بحران واقعی و انعکاس کمبودها برای رفع آنها و سنجش نیروی انسانی مرتبط با طرح است.

وی گفت: این هفته فرصت خوبی است تا از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو استفاده و آمادگی کامل در مقابله با بحران را داشته باشیم و مسئولان وظیفه دارند با هر توانمندی که دارند محدوده خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام/2446/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول