اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خبر داد

افتتاح استخر شنای هلال احمر شیروان / بهره‌‌‌گیری از بالگرد در مانور زلزله

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از افتتاح استخر شنای هلال احمر شیروان به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در این استان خبر داد.

افتتاح استخر شنای هلال احمر شیروان / بهره‌‌‌گیری از بالگرد در مانور زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حامد سجادی عصر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی خراسان شمالی که با حضور اعضای مدیریت بحران برگزار شد، اظهار کرد: برای این استخر 20 میلیارد ریال اعتبار صرف شده و اکنون برای افتتاح آماده شده است.

وی تصریح کرد: این پروژه از محل اعتبارات هلال احمر احداث شده و قرار است طی آیینی با حضور مدیرعامل جمعیت به بهره‌برداری برسد.

* حضور بالگرد در مانور زلزله فرضی خراسان شمالی

سجادی در ادامه با اشاره به برگزاری مانور فرضی زلزله که در یکی از روزهای کاهش اثرات بلایای طبیعی در این استان به اجرا در خواهد آمد، گفت: در این مانور از ظرفیت یک فروند بالگرد هم استفاده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زمان و مکان این مانور هنوز مشخص نشده است، اظهار کرد: برای اینکه این مانور به صورت تصنعی برگزار نشود، زمان و مکان آن به طور غیرمترقبه به اطلاع اعضای مدیریت بحران استان به منظور حضور در محل زلزله فرضی خواهد رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با تاکید بر اینکه سناریوی مانور نیازمند هماهنگی و امکانات دستگاه‌ها است، بر مشارکت فعالانه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران و تمامی مجموعه‌های مرتبط تاکید کرد.

وی به‌کارگیری سگ‌های زنده یاب و بالگرد در این مانور را برشمرد و گفت:‌ همچنین از توان نیروهای ارتش و سپاه برای جستجو و نجات حادثه دیدگان در این زمین لرزه فرضی پیش بینی شده است.

به گفته سجادی، منطقه زمین‌لرزه برای انجام مأموریت دستگاه‌های عضو مدیریت بحران زون‌بندی شده است.

وی همچنین نگهداری از کودکان بی سرپرست ناشی از زمین لرزه را مربوط به بهزیستی دانست و افزود: سازمان تبلیغات برای کفن و دفن اموات و شهرداری برای حمل اجساد، شرکت برق برای تأمین برق اردوگاه و سایر دستگاه‌ها براساس شرح وظایف پیش بینی شده است.

*آموزش و پرورش خراسان شمالی آماده برگزاری مانور زلزله

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم نسبت به برگزاری این مانور از سوی این اداره اعلام آمادگی کرد.

محمد وحیدی اظهار کرد: البته مانور سراسری زلزله برای مدارس استان همزمان با کشور در اوایل آذر ماه برگزار خواهد شد.

وی همچنین از ارائه برنامه آموزش‌های مقابله با حوادث به سرپرستان مجتمع‌های آموزشی هم خبر داد.

* برگزاری همایش مدیریت بحران در سیل

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی هم از برگزاری همایش مدیریت بحران در سیل توسط این شرکت در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد.

رضا نعیمی با بیان اینکه این همایش در 20 مهر ماه در محل سالن اجتماعات شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی پیش بینی شده است، اظهار کرد: در این همایش اساتیدی از دانشگاه حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این همایش یک روزه در محورهای مختلف پیش بینی شده است، افزود: برگزاری این همایش با توجه به سیل خیز بودن خراسان شمالی اجتناب ناپذیر است.

نعیمی همچنین نسبت به برگزاری مانور سیلاب در سد شیرین دره به مناسبت این هفته اعلام آمادگی کرد.

به گزارش فارس، هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی از 20 مهر ماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/63002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول