اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس و محقق حوادث و بلایای طبیعی:

مقاوم‌سازی غیرسازه‌ای عامل 50 درصد تلفات در زلزله‌ است

یک کارشناس و محقق حوادث و بلایای طبیعی گفت: حدود 50 درصد تلفات حوادث و بلایای طبیعی، ناشی از مقاوم‌سازی غیرسازه‌ای است، که نیاز به بازنگری دارد.

مقاوم‌سازی غیرسازه‌ای عامل 50 درصد تلفات در زلزله‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید محمد معصومی بعد از ظهر امروز در همایش زلزله، ایمنی و راهکار مقابله با آن در سخنرانی خود با عنوان «آموزش، رفتارهای صحیح انسانی هنگام زلزله و مقاوم‌سازی غیرسازه‌ای» اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی با همکاری شهرداری باید برای مقاوم‌سازی 22 میلیون واحد مسکونی کشور در قالب 165 میلیون متر مربع اقدام کنند تا در برابر حوادث و بلایای طبیعی دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیر نشویم.

وی با اشاره به اینکه این یک گناه نابخشودنی است، که شاهد بروز شش بار زلزله منجر به مرگ و خسارت، سال گذشته در کشور که بسیاری از آنها را می‌توان به مردم اعلام کرد باشیم، افزود: برای ارتقای سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی، تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی در شهرها و روستاها ضروری است.

کارشناس و محقق حوادث و بلایای طبیعی کشور خاطرنشان کرد: در 11 سال گذشته 5 هزار و 600 زلزله در کشور روی داده، که 264 مورد بین 5 تا 5.5 ریشتر و 63 مورد بالای 5.5 ریشتر بوده است.

معصومی تصریح کرد: زلزله ثبت شده در استان فارس نیز، 240 مورد بین سه تا چهار ریشتر، 222 مورد چهار تا پنج ریشتر و 27 مورد 5.1 و چهار زلزله بالای شش ریشتر گزارش شده است.

وی بیان داشت: آموزش، آگاهی، پیشگیری، تعامل  سازمان نظام مهندسی با شهرداری در مقاوم‌سازی مسکن، ایمن کردن گاز محل مسکونی و کارخانه، توزیع کتاب آموزشی رفتارهای صحیح انسان‌ها در هنگام وقوع زلزله و استفاده از علائم هشداردهنده هوشمند ضروری است.

کارشناس و محقق حوادث و بلایای طبیعی اضافه کرد:  وضعیت خطرپذیری ایران که  9 بار زلزله هفت ریشتری را تجربه کرده، نسبت به جهان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام/2448/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول