اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی:

154 فضای ورزشی خراسان شمالی بهره‌برداری می‌شود/ وجود 64 پروژه نیمه‌تمام

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی تعداد فضاهای ورزشی در حال بهره‌برداری در سطح این استان را در مجموع 154 فضا اعلام کرد.

154 فضای ورزشی خراسان شمالی بهره‌برداری می‌شود/ وجود 64 پروژه نیمه‌تمام

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی روشن بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تربیت بدنی ، تعداد پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در این استان را 64 پروژه عنوان کرد و گفت: این طرح ها بالای 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در صورت تکمیل یک انقلاب بزرگ در حوزه ورزش استان خواهد شد.

وی اعتبار موردنیاز برای تکمیل این پروژه های ورزشی را افزون بر 700 میلیارد ریال عنوان کرد.

* 9 پروژه ورزشی سفر رهبری در خراسان شمالی آماده افتتاح شد

روشن در ادامه با اشاره به اینکه هفته تربیت بدنی مصادف با سالروز سفر رهبری به استان شده است، گفت: به همین مناسبت 9 پروژه ورزشی از محل مصوبات سفر رهبری در استان که در سال گذشته عملیاتی شده بود، اکنون آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه برای هر یک از این پروژه ها 720 میلیون ریال اعتبار صرف شده است، اظهار کرد: این پروژه ها در بجنورد، شیروان، اسفراین قرار دارند.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی، ساخت 40 فضای ورزشی در سفر رهبری به استان مصوب شده بود که 9 مورد آن اجرایی که تکمیل شده و 2 مورد آن در سال 92 اجرا و بقیه براساس برنامه اجرا و تحقق خواهد یافت.

وی دو پروژه ورزشی که مقدمات اجرای آن در آینده نزدیک فراهم خواهد شد را پیست دو و میدانی و سایت تیراندازی عنوان کرد و افزود: برای اجرای هر یک از این طرح ها 900 میلیون ریال اعتبار موردنیاز است.

*70 عنوان برنامه محوری به مناسبت هفته تربیت بدنی در خراسان شمالی

روشن همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای 70 عنوان برنامه محوری به مناسبت هفته تربیت بدنی در سطح شهرستان های این استان خبر داد.

وی برگزاری همایش پیاده روی در 26 مهر ماه، برگزاری همایش ورزش صبحگاهی با حضور مردم و مسئولان، برپایی کوهپیمایی عمومی، حضور ورزشکاران در نماز جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان، برگزاری همایش های ورزشی ویژه بانوان و مسابقات مختلف ورزشی را از برنامه های این هفته اعلام کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی همچنین از افتتاح 12 طرح ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی هم خبر داد و گفت: 9 مورد از این طرح ها از محل سفر رهبری و سه مورد از سایر محل ها اجرا شده است.

وی سالن ورزشی روستای دارالشهدا با صرف 2 میلیارد و 100 میلیون ریال و زیربنای 674 متر مربع، سالن ورزشی روستای بدرانلو با سه میلیارد ریال اعتبار و زیربنای 674 متر مربع و همچنین سالن ورزشی چهاربرج اسفراین با چهار میلیارد و 700 میلیون ریال و زیربنای یک هزار و 226 متر مربع را از جمله این طرح‌های ورزشی اعلام کرد.

روشن با بیان اینکه سوق دادن مردم به سمت ورزش در زندگی ماشینی امروزه یک ضرورت است، گفت: رسانه ها با فرهنگ‌سازی مردم را به سمت ورزش بکشانند.

وی با تاکید بر پرهیز از عادات غلط به منظور حفظ سلامتی افزود: به طور حتم پرداختن به ورزش باعث کاهش مشکلات زندگی و همچنین جلوگیری از بیماری ها می شود و ما به واسطه پرداختن به ورزش می توان هزینه های درمانی را کاهش بدهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امروز شاهد بیماری های زیادی در جامعه مثل دیابت، پوکی استخوان، امراض قلبی و عروقی بوده که اگر به ورزش به عنوان عامل سلامتی توجه شود، بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

انتهای پیام/63002/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول