اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس:

ایجاد شهرک‌های صنعتی مشکل بیکاری را حل می‌کند

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود شهرک سرامیکی و قرار گرفتن شهرستان مرند و جلفا در شاهرگ اروپا شرایط را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است و امیدواریم با ایجاد شهرک‌های صنعتی مشکل بیکاری منطقه حل شود.

ایجاد شهرک‌های صنعتی مشکل بیکاری را حل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، محمد حسن‌نژاد صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی شماره 2 مرند و ناحیه صنعتی زنوز اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان‌های مرند و جلفا در منطقه ترانزیت اروپا و آسیا و همجوار بودن با منطقه آزاد ارس و وجود قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف برای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه نیاز به مکان مناسب برای ایجاد شهرک صنعتی است.

وی افزود: امیدواریم با توجه به اینکه شرایط لازم از سوی شهرک‌های صنعتی استان با ایجاد تعامل و همکاری که بین مسئولان استان و شهرستان بوجود آمده شاهد رشد صنعت و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی برای سرمایه‌گذاران مخصوصاً وجود کائولن معدن و سرامیک زنوز باشیم.

حسن‌نژاد تصریح کرد: وجود شهرک سرامیکی و قرار گرفتن شهرستان مرند و جلفا در شاهرگ اروپا شرایط را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده بطوریکه در شهرک صنعتی شماره 2 مرند تمام امکانات مکان فرود هلی‌‌کوپتر، بیمارستان ،سالن‌های همایش و سرویس‌های موادغذایی و بهداشتی نیز در نظر گرفته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد، تا با ایجاد شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی روزی برسد که نه تنها در مرند و جلفا  در آذربایجان و ایران ریشه بیکاری حل شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: با توجه به منابع غنی سرشار از سرامیک و چینی در معدن کائولن در مرند، به علت نبود صنایع مادر شاهد انتقال این مواد به سایر نقاط استان هستیم.

حسن نژاد با اشاره به وجود کارخانه خاک چینی ایران و منابع غنی سرامیک و چینی در شهرستان مرند حمایت مسئولان در ایجاد شهرک سرامیکی را گام مؤثری برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی و صنعتی در منطقه دانست.

وی خواستار بهره‌مندی سرمایه‌گذاران از تسهیلات ویژه کم‌بهره برای ایجاد کارخانه‌های بزرگ و ایده‌آل مربوط به این صنعت شد.

عدم استفاده مردم مرند از منابع سرامیک به علت نبود صنایع مادر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: متاسفانه تاکنون برای ایجاد کارخانجات مادر در کنار کارخانه صنایع خاک چینی ایران در مرند اقدامات چشمگیری انجام نشده است و فقط با استخراج مواد عالی و انتقال آن به سایر نقاط استان اشتغال را از جوانان جویای کار در منطقه سلب کرده است.

فعالیت 800 واحد تولیدی در شهرک صنعتی مرند و زنوز

بهنام رضوانی معاون استاندار و فرماندار ویژه مرند نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شهرک شماره یک مرند فضا برای ایجاد واحدهای تولیدی محدود بود از این جهت با سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌گذار مشکل داشتیم، اظهار کرد: با ایجاد شهرک صنعتی شماره 2 مرند و ناحیه صنعتی زنوز زمینه مساعد برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم شود.

وی افزود: در حال حاضر 800 واحد تولیدی کوچک و بزرگ در شهرک صنعتی و سرامیکی مرند فعالیت دارند.

انتهای پیام/60008/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول