اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی تأکید کرد

ساختن خانه‌های مقاوم، بهترین راه حفاظت از بلایای طبیعی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان این‌که ایران کلکسیونی از بلایای طبیعی است، گفت: بهترین راه ایمنی از بلایای طبیعی، ساختن خانه‌های مستحکم در برابر حوادث است.

ساختن خانه‌های مقاوم، بهترین راه حفاظت از بلایای طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: ایران جزء 10 کشور پر زلزله جهان محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که 31 بلای طبیعی شناخته شده در جهان در ایران وجود دارد، تصریح کرد: ایران کلکسیونی از بلاهای طبیعی است.

مسکن بازسازی و نوسازی بعد از حوادث، مهمترین وظیفه بنیاد مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی بر حفاظت و ایمنی در برابر این بلاهای طبیعی تاکید کرد و افزود: بهترین راه محافظت و ایمنی از این بلایای طبیعی، ساختن خانه‌های مستحکم در برابر حوادث است.

آسمانی‌مقدم به وظایف بنیاد مسکن اشاره کرد و متذکر شد: یکی از وظایف مهم بنیاد مسکن بازسازی و نوسازی بعد از حوادث است.

وی ادامه داد: در زلزله سال گذشته زهان حدود 2 هزار واحد مسکونی دچار خسارت شده و بنیاد مسکن به همراه مشارکت مردم اقدام به بازسازی مناطق زلزله‌زده کرد.

واردات یک‌هزار دستگاه اسکلت پیش‌ساخته از استان‌های دیگر

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی 148 هزار متر مکعب آواربرداری، تهیه نقشه‌های ساختمانی، تامین مصالح مورد نیاز و تامین یک‌هزار دستگاه اسکلت پیچ و مهره‌ای پیش‌ساخته از استان‌های دیگر برای سرعت بخشیدن به عملیات ساخت و ساز را از اقدامات بنیاد مسکن برای بازسازی مناطق زلزله‌زده زهان عنوان کرد.

آسمانی‌مقدم به مشکلات پیش‌رو در بازسازی مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و افزود: نبود تسهیلات، بهره‌ بالای بانک برای اعطای تسهیلات و مواجه شدن با فصل زمستان سبب کم شدن سرعت بازسازی در این مناطق شده بود.

وی همچنین تملک و واگذاری زمین در روستاها را از جمله وظایف دیگر بنیاد مسکن برشمرد و متذکر شد: این زمین‌ها به افراد واجد شرایط در روستا واگذار می‌شود.

آمارگیری مسکن روستایی از 20 مهرماه تا 20 آبان‌ماه امسال

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی سکونت در روستا، نداشتن مسکن، زوج‌های تازه و افرادی که قصد مهاجرت از شهر به روستا را دارند، از جمله افراد واجد شرایط برای دریافت زمین و تسهیلات عنوان کرد.

آسمانی‌مقدم به طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی اشاره کرد و یادآور شد: این طرح از 20 مهرماه تا 20 آبان‌ماه سال جاری همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی همکاری مردم در این طرح را لازمه برنامه‌ریزی دقیق در روستاها دانست و افزود: دست یافتن به اطلاعات درست سبب شناخت کمبود‌های موجود و برنامه‌ریزی دقیق برای رفع آن می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این طرح 60 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/69022/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول