اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

پدافند غیر عامل قدرت بازدارندگی از حوادث ناگوار است

استاندار اردبیل گفت: توجه به پدافند غیر عامل در حقیقت عامل بازدارنده و عنصر کاهش بروز حوادث در صحنه‌ها و رویدادهای مختلف است.

پدافند غیر عامل قدرت بازدارندگی از حوادث ناگوار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد اهمیت پدافند غیر عامل را یادآور شد و اظهار داشت: پدافند غیر عامل کاهش‌دهنده آسیب‌های جامعه بدون استفاده از اقدامات نظامی و با بهره‌برداری از کارهای فنی و مدیریتی است که به مدیران کمک می‌کند در شرایط گوناگون و بحرانی همانند سیل، زلزله و سایر حوادث غیر طبیعی آمادگی لازم را داشته باشند.

وی بر تهیه و شناسایی الزامات پدافند غیر عامل و نقاط آسیب‌پذیر استان تاکید کرد و افزود: حفاظت از جان مردم در برابر تهدیدهای احتمالی و تضمین خدمات ضروری مورد نیاز آنها در شرایط بحرانی و تهدیدات از جمله وظایف شورای پدافند غیر عامل است.

نیکزاد با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزش به ارتقای سطح آگاهی افراد کمک می‌کند، تصریح کرد: کاربرد پدافند غیر عامل امروزه در تمام حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، سیاسی و تحولات اجتماعی مشهود است و برای دستیابی به امنیت لازم در حوزه‌های مختلف باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس شورای پدافند غیر عامل استان با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل در کاهش بروز حوادث غیرمترقبه نقش اساسی دارد، خاطر نشان کرد: پدافند غیر عامل یکی از آیتم‌های ضروری اجرای هر پروژه براساس قانون و دستورالعمل موجود است که باید در طراحی و اجرای طرح‌های حساس و مهم و نیز تأسیسات زیربنایی، ساختمان‌های حساس و حیاتی و مراکز مهم که فعالیت آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لحاظ شود.

استاندار اردبیل بر استمرار در جلسات پدافند غیر عامل هر دو ماه یک بار تاکید کرد و ادامه داد: کارگروه‌های زیر مجموعه این شورا نیز بایستی با در نظر گرفتن دستورالعمل اقدامات و عملکرد خود را در چارچوب شرح وظایف تعیین شده انجام دهند.

در ادامه این جلسه مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری نیز به برنامه‌های هفته ملی پدافند غیر عامل که از چهارم الی دهم آبان ماه همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل هم برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: هفته پدافند غیر عامل فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی و آگاهی افراد جامعه است و در این هفته برنامه‌های متنوعی در سطح استان برگزار می‌شود.

سعدالله رئیس‌السادات افزود: هر روز از هفته پدافند غیر عامل با یک عنوان نامگذاری شده که هر کدام از این روزها با مأموریت‌های مختلفی همراه است.

وی برگزاری گردهمایی یک روزه پدافند غیر عامل، توزیع بسته فرهنگی به همراه بروشور پدافند غیر عامل، توزیع کتابچه و دفاع سایبری بین ادارات استان، تشکیل میزگرد علمی در صدا و سیما با موضوع پدافند غیر عامل، برگزاری برنامه رادیویی، تقدیر از دستگاه‌های فعال در حوزه پدافند غیر عامل، برگزاری رزمایش برق اضطراری برای مراکز حساس و مهم استان، برگزاری رزمایش پدافند زیستی در حوزه غله و سیلوهای گندم و... را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد.

سپس هر یک از رؤسای کارگروه‌های شش‌گانه شورای پدافند غیر عامل استان گزارشی از اقدامات و عملکرد خود در حوزه شورای پدافند غیر عامل ارائه کردند.

انتهای پیام/62001/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول