اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران اعلام کرد

لایروبی 350 هزار متر مکعب از مسیرهای رودخانه‌ای چالدران

فرماندار چالدران در راستای مقابله با بروز سیل در این شهرستان، از لایروبی بیش از 350 هزار متر مکعب از مسیرهای رودخانه‌ای این شهرستان طی ماه‌های گذشته خبر داد.

لایروبی 350 هزار متر مکعب از مسیرهای رودخانه‌ای چالدران

احمدرضا قلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی آذربایجان غربی، غالب شهرستان‌های آن از خطر بروز بلایای طبیعی متعددی مصون نبوده‌اند، به طوری که شهرستان چالدران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هرسال خسارات زیان‌بار بسیاری بر اثر بروز سیل، تگرگ و زلزله بر آن وارد می‌شود.

وی در این راستا و برای مقابله با این بلایای طبیعی، از لایروبی مسیر رودخانه‌ها به میزان 350 هزار متر مکعب خبر داد و افزود: سدهای آبخیزداری متعددی نیز برای مقابله با خطر بروز سیل در این شهرستان احداث شده است.

قلی‌پور همچنین به ایجاد دیوارهای حفاظتی در حواشی رودخانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این اقدامات تأثیر مثبتی در مقابله با بروز سیل در این شهرستان داشته‌اند.

فرماندار چالدران در ادامه بر لزوم مقاوم‌سازی منازل مسکونی تأکید کرد و گفت: با ارائه تسهیلات برای بهسازی منازل موجود در روستاها و احداث مساکن مهر روستائی با استفاده از دانش فنی و مهندسی، تلاش کرده‌ایم تا ضریب امنیتی و مقاومت منازل مسکونی روستاها را تا حد قابل قبولی ارتقا دهیم.

وی به برگزاری دوره‌های مستمر آموزشی امداد و نجات برای دهیاران این شهرستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: برای ارتقای توان عملکردی اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان نیز مانورهای متعدد امداد و نجات جاده‌ای و کوهستانی برای این افراد برگزار شده است.

قلی‌پور بر لزوم افزایش سطح دانش عمومی افراد در نحوه مقابله با بلایای طبیعی برای کاهش اثرات و مخاطرات ناشی الآن‌ها تأکید و تصریح کرد: به این منظور تلاش شده است تا با تهیه و توزیع بروشورهای آگاه‌سازی مناسب در این زمینه، ضمن آگاهی افراد از اقدامات ضروری قابل انجام برای مقابله با بروز برخی حوادث و سوانح طبیعی، بر توان و قدرت مقابله‌ای افراد به هنگام بروز این بلایا نیز افزود.

انتهای پیام/61006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول