اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 6 ماه نخست سال جاری

بیشترین کتاب‌های به امانت رفته در البرز در بخش ادیان بوده است

مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز گفت: طی 6 ماه نخست امسال بیشترین کتاب‌های به امانت رفته در استان در بخش ادیان بوده است.

بیشترین کتاب‌های به امانت رفته در البرز در بخش ادیان بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان البرز، رمضانعلی محسنی اظهار کرد: در این راستا و براساس آمار موجود بیشترین کتاب‌ها از بخش ادیان، پزشکی و ادبیات به امانت رفته است.

وی ادامه داد: در این راستا کمترین کتاب به امانت گرفته شده در بخش روانشناسی، علوم خالص، هنر و علوم اجتماعی بوده است.

این مسئول افزود: بیشترین نشریاتی که توسط اعضا به امانت می‌رود در زمینه‌های هنری، اجتماعی و پزشکی بوده است.

به گفته محسنی، کتابخانه‌ها نهادی فعال در استان البرز هستند که با داشتن 18 هزار مترمربع فضا، 3 هزار و 800 صندلی، 204 دستگاه رایانه و منابعی بالغ بر 610 هزار جلد در شش ماه نخست سال به مراجعین خدمات ارائه داده‌اند.

وی گفت: تعداد اعضا در نیمه نخست امسال از 61 هزار نفر تجاوز می‌کند که از این تعداد 28 هزار و 595 نفر مرد و 32 هزار و 925 نفر زن هستند؛ همچنین 124 نفر پرسنل در کتابخانه‌ها به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

محسنی از تجهیز تمامی کتابخانه‌های این استان به بارکد‌خوان خبر داد و تصریح کرد: این اقدام به منظور ارتقای سطح خدمات به مراجعین انجام شده است.

وی اضافه کرد: در راستای تسریع فرایند ارائه خدمات مطلوب به اعضا و تسهیل خدمات کتابداری، 32 باب از کتابخانه‌های متصل به سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به دستگاه بارکدخوان مجهز شدند که با اجرای این طرح هر گونه خطای انسانی در نحوه ثبت و ارائه خدمت به اعضا به صفر رسیده است.

محسنی گفت: از ابتدای سال این طرح آغاز شده است و فرایند اجرای آزمایشی را پشت سر گذاشته و هم‌اکنون تمامی کتابخانه‌های عمومی این استان از دستگاه بارکدخوان متصل به سامانه مدیریت کتابخانه برخوردار شده‌اند و برای هر کدام از کتابخانه‌های عمومی مرکز هر شهرستان نیز به طور جداگانه یک دستگاه بارکدخوان بی‌سیم خریداری و در حال استفاده است.

انتهای پیام/2302/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول