اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا استان بوشهر خبر داد

کشف 100 درصدی جرایم اینترنتی در استان بوشهر

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کشف 100 درصدی جرایم اینترنتی از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون خبر داد.

کشف 100 درصدی جرایم اینترنتی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، داریوش پورسعید صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس فتا استان بوشهر در عملیات‌های گوناگون و تلاش‌های گسترده شبانه‌روزی در یک سال گذشته موفق به کشف 100 درصدی جرائم فضای مجازی شد.

وی در ادامه، بیشترین کشفیات را برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی، منتسب کردن اعمال بر خلاف حقیقت، انتشار اکاذیب و همچنین کلاهبرداری‌های اینترنتی عنوان کرد.

پورسعید اقدامات آموزشی و فرهنگ‎سازی خانواده‌ها را در راستای پیشگیری از جرایم رایانه‌ای از مهم‌ترین اولویت‌های کاری پلیس فتا استان نام برد و تصریح کرد: این پلیس از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون بیش از 19 هزار بروشور، 18 هزار 500 لوح فشرده در بین دانشجویان، دانش‎آموزان و شهروندان بوشهری توزیع کرده است.

پورسعید آموزش‌های عمومی و همگانی و بالا بردن سواد رایانه‌ای مردم را مهم‌ترین گام در پیشگیری از جرائم رایانه‌ای عنوان کرد و گفت: قطعاً مردم با افزایش دانش اینترنتی، کلاهبرداران فضای سایبری را ناکام خواهند گذاشت.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: به همین منظور پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر طی یک سال گذشته تاکنون بیش از 38 جلسه آموزشی با نهادها، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها برگزار که بیش از 2 هزار نفر را تحت آموزش قرار داده است.

مردم به ایمیل‌های تبلیغاتی و مالی توجهی نکنند

وی از دیگر اقدامات انجام شده توسط پلیس فتا استان بوشهر را حضور فعال و گسترده در نمایشگاه الکامپ نام برد و تصریح کرد: در این نمایشگاه سعی شد پلیس فتا به شهروندان بوشهری معرفی و آنها را با خطرات و آسیب‌های فضای مجازی و کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا کند.

پورسعید انعکاس نکات هشداری و آموزشی با موضوع فضای مجازی در راستای پیشگیری از حوادث اینترنتی از طریق سایت‌های خبری، صدا و سیمای مرکز استان و نشریات را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این پلیس نام برد.

این مقام انتظامی در ادامه خطاب به شهروندان بوشهری بیان کرد: هرگز به ایمیل‌هایی با عناوین شرکت در قرعه‎کشی، برنده شدن در مزایده یا مسابقه، خرید اقلام کمیاب، انواع کمک‌های مالی، مشارکت در سودهای معاملاتی مختلف و ... اطمینان نکنند و هیچ مبلغی را به حساب اشخاص ناشناس واریز نکنند.

وی در ادامه افزود: کلاهبرداران اینترنتی معمولاً از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی با افراد تماس برقرار کرده و از قربانیان می‌خواهند از طریق ایمیل، تلفن، فاکس و ... به این تماس پاسخ دهند و بعد از اینکه در نخستین گام طعمه به دام شکارچیان افتاد، آنان سعی می‌کنند اعتماد قربانی را جلب کرده و در انتها به خواسته خود برسند.

مردم رمز کارت بانکی خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند

پورسعید از مردم خواست برای انجام انواع عملیات‌های بانکی اعم از پرداخت قبوض، پرداخت شهریه دانشگاه، انتقال وجه به حساب‌های دیگر، انواع خریدهای اینترنتی و ... حتی‌المقدور از اماکن عمومی مانند کافی‌نت‎ها استفاده نکنند در صورت استفاده رمز خود را در اختیار فرد یا افرادی شاغل در کافی‎نت‌ها قرار ندهند و بلافاصله بعد از انجام عملیات بانکی خود با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز، رمز دوم کارت خود را تغییر دهند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در پایان با معرفی سایت www.cyberpolic.ir از بوشهریان عزیز خواست در جهت ارتقاء سطح دانش فنی و رشد آگاهی‌های خود در حوزه شناخت سایبری از مطالب و موضوعات آموزشی سایت پلیس فتا بهره‎مند شوند.

انتهای پیام/66006/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول