اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بیمارستان قلعه‌گنج از رؤیا تا واقعیت ‌/ شوک مهر ماندگار هم اثرگذار نبود

پروژه بیمارستان قلعه‌گنج با 32 تخت در حالی در 99 درصدی پیشرفت به کما رفته است که مردم فکر می‌کردند قرار گرفتن آن در طرح مهر ماندگار یعنی سرعت در ساخت آن، اما هنوز این فکر محقق نشده است.

بیمارستان قلعه‌گنج از رؤیا تا واقعیت ‌/ شوک مهر ماندگار هم اثرگذار نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، هر روز که می‌گذرد، نبود بیمارستان در شهرستان وسیع و پرجمعیت قلعه‌گنج بیشتر هویدا می‌شود و این رضایت مردم را از دولتی‌ها زیر سؤال می‌برد.

پروژه بیمارستان قلعه‌گنج با 32 تخت در حالی در 99 درصدی به کما رفته است که مردم فکر می‌کردند قرار گرفتن آن در طرح مهر ماندگار یعنی سرعت در ساختن آن و هنوز این فکر محقق نشده است.

با وجود بازدیدهای مسئولان از این بیمارستان روند تحویل آن مسیر مشخصی ندارد که این کندی مردم را نگران کرده و گاهی مسائل سیاسی را مطرح می‌کنند که زیبنده نیست.

وسعت شهرستان قلعه‌گنج بیش از 11 هزار کیلومترمربع است و در این فضا بیش از 80 هزار نفر جمعیت ساکن هستند که با ابراز تأسف هنوز برای مداوای بیماری‌های ساده خود هم باید رنج سفر را به کهنوج و بندرعباس هموار کنند که عذابی بدتر از خود بیماری است.

عقرب‌گزیدگی اگر چه یک حادثه رایج به حساب می‌آید و هر لحظه ممکن است برای هر شخصی بزرگ یا کوچک اتفاق بیفتد و دچار مرگ شود و قصه تلخ فاطمه‌ها تکرار شود، اما مردم نیش عقرب را به اقتضای طبیعت او نسبت نمی‌دهند و در پیامک‌هایشان کوتاهی را متذکر می‌شوند.

از این طرف حوادث غیرمترقبه مانند تصادفات جاده‌ای نیز به علت وسعت منطقه گاهی به علت یک خونریزی داخلی منجر به مرگ مجروح می‌شوند که نبود، یک تیم جراحی را یادآوری می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در خرداد ماه سال جاری یادآور شد که در سه ماه آینده این بیمارستان افتتاح می‌شود، اما این وعده دادن‌ها هم مردم را نسبت به مسئولان بدبین کرده است.

هزاران آیا و چرا در ذهن مردم شکل گرفته است که جوابگویی به آنها واقعا سخت است، چگونه این طرح آماده نمی‌شود، چرا افتتاح نمی‌شود، چرا جاده‌اش درست نمی‌شود و چرا نیرو استخدام نمی‌کنند.

مدیرکل شهرسازی جنوب کرمان: آماده تحویل هستیم

در تماسی که با محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان داشتیم از وضعیت این بیمارستان پرسیدم و وی قاطعانه جواب داد، آماده تحویل هستیم.

وی افزود: ساختمان بیمارستان قلعه‌گنج به اتمام رسیده و تأسیسات آن نیز نصب شده و آماده تحویل هستیم.

بلوردی در زمینه قول خرداد ماه خود گفت: ما یک اجرا کننده بودیم و از نظر فنی و اجرایی زمان لازم را سه ماه  اعلام کردیم، حال اگر تأمین منابع مالی کامل باشد، این کار به‌موقع انجام می‌شود، اما در غیر این صورت ممکن است، کار به طول بینجامد.

وی افزود: اعتبارات مورد نظر بیمارستان تأمین نشد و چون ما تأمین کننده، منابع مالی نبوده‌ایم و اجرا کننده هستیم، این قول ما بر این اساس شکل گرفت.

بلوردی تصریح کرد: بیمارستان قلعه‌گنج آماده است و فقط دیوارکشی آن کامل نشده است، هر چند بیمارستان منوجان سه سال است که کامل شده و تحویل گرفته شده است و هنوز از آن استفاده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان آماده است و فقط ساختمان امحای زباله، جایگاه کپسول اکسیژن و منبع گازوئیل در حال ساخت هستند، اما بدون آنها هم می‌شود، کار تجهیز آن را آغاز و تا آماده شدن، حتما ساخت آنها هم تمام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: ساخت بیمارستان قلعه‌گنج دیرتر از بیمارستان رودبار آغاز شده، اما زودتر از آن تمام شده و این نگاه ویژه ما به این منطقه بوده است.

بلوردی ابراز داشت: سیاست درست استاندار کرمان بود که اول ساختمان را تکمیل کنیم و تحویل دهیم، سپس دیوار و محوطه‌سازی انجام شود که معاون رئیس‌جمهور سابق هم این نظریه را تأیید و البته کار دیوار آن را هم آغاز و در حال اتمام است.

اداره کل راه و شهرسازی اعلام آمادگی کند ما تحویل می‌گیریم

سیدفریدون افضلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: اگر بیمارستان تکمیل و آماده است، اداره کل راه و شهرسازی در نامه‌ای این را اعلام کند تا با وزارتخانه بهداشت مکاتبه شود و کارشناسان پایتخت نسبت به تحویل آن اقدام کنند.

وی افزود: بعد از اعلام اداره راه و شهرسازی جنوب تعدادی از کارشناسان وزارت بهداشت برای بازدید و آزمایش تأسیسات جانبی به شهرستان قلعه‌گنج می‌آیند که ضمن بازدید محوطه و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی و ساختمان‌های جانبی و تأیید آنها تحویل گرفته می‌شود.

افضلی تصریح کرد: مهم‌تر از همه آب شرب این بیمارستان است که هنوز نصب نشده و مهم‌ترین کمبود در یک بیمارستان است و ما آماده هستیم تا اداره کل اعلام آمادگی کند.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان منوجان در بهمن سال گذشته با دنیایی از کمبودات و نواقص قرار به تحویل آن بود که هنوز هم قابلیت تجهیز را ندارد و در آخرین بازدید نیز یک شرکت پیمانکاری مجبور به پرداخت جریمه شد.

افضلی تصریح کرد: بیمارستان بدون حصار، بدون سیستم خنک کننده و گرم کننده و بیمارستان بدون آب را تحویل نمی‌گیرند.

-------------------------

گزارش از علی اکبرزاده

-------------------------

انتهای پیام/80004/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول