اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک:

وکلا در ریشه‌یابی جرایم پرتکرار و آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرین باشند

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک گفت: وکلا می‌توانند با همراهی و تعامل مناسب با مسئولان دستگاه‌های اجرایی آنان را در ریشه‌یابی جرایم پرتکرار و آسیب‌های اجتماعی یاری رسانده و در کاهش این آسیب‌ها نقش موثری ایفا کنند.

وکلا در ریشه‌یابی جرایم پرتکرار و آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرین باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی ظهر امروز در همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری‌های کشور در اراک از رسیدگی به 220 هزار پرونده در محاکم قضایی و شوراهای حل اختلاف استان طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: کانون‌های وکلا در سطوح علمی و عملی باید تلاش خود را مضاعف کنند چرا که یکی از ساز و کارهای مهم حفظ استقلال این نهاد مهم قضایی ارتقاء شاخص‌های آنان در سطح علمی و عملی است.

در سال گذشته بیش از 220 هزار پرونده در محاکم قضایی و شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شده که از این تعداد 160 هزار پرونده در محاکم قضایی و 60 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف بوده است.

وی تصریح کرد: از مجموع این پرونده‌ها، پرونده‌های مربوط به جرایم سرقت، اختلافات خانوادگی و طلاق‌های توافقی بیشترین آمار پرونده‌های تشکیل شده را به خود اختصاص داده‌اند که این نشان دهنده بالا بودن آمار مربوط به سرقت، اختلافات خانوادگی و طلاق‌ها در استان است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم و ارزنده کانون وکلا اظهار داشت: کانون وکلا در صورتی می‌تواند در انجام وظایف خود موفق عمل کند که از استقلال لازم برخوردار بوده و ابزارهای نظارتی لازم را در اختیار داشته باشد.

عبداللهی گفت: وکلا می‌توانند با همراهی و تعامل مناسب و سازنده با مسئولان دستگاه‌های اجرایی آنان را در ریشه‌یابی جرایم پرتکرار و آسیب‌های اجتماعی یاری رسانده و در کاهش این آسیب‌ها نقش موثری ایفا کنند.

به گفته وی دادگستری استان مرکزی با 12 محدوده قضایی و کانون وکلای استان مرکزی با 207 وکیل پایه یک و 53 کارآموز خدمات لازم را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی نیز وحدت رویه و حفظ یکپارچگی و اتحاد کانون‌های دادگستری را مهم‌ترین هدف تشکیل اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری دانست و گفت: کانون وکلا باید تلاش خود را برای ارائه خدمات مناسب به جامعه به کار گیرد.

حمید صلاحی افزود: امروز دادگستری پناهگاه مظلومان است و کسانی که در این نهاد کار می‌کنند باید به مقوله رعایت توجه کافی داشته و به درستی به وظایف خود عمل کنند.

همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری‌های کشور به منظور بررسی مسائل صنفی وکلا و امور مبتلا به کانون‌های وکلای دادگستری و رسیدگی به امور جاری وکالت و بحث و بررسی در خصوص مشکلات و معضلات جامعه وکلای کشور امروز در اراک برگزار شد.

انتهای پیام/87002/ش‌30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول