اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ساماندهی برنامه‌های ایام ماه محرم

همایش بزرگ عاشورائیان و پیرغلامان در اراک برگزار شد

همایش بزرگ عاشورائیان و پیرغلامان در اراک برگزار شد.

همایش بزرگ عاشورائیان و پیرغلامان در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی شامگاه یکشنبه در حاشیه همایش پیرغلامان اراک در جمع خبرنگاران گفت: این همایش با هدف ساماندهی برنامه‌های ایام ماه محرم، آگاه‌سازی ‌مبلغان و همه خادمان امام حسین(ع) رعایت اصول حاکم بر عزاداری سالم و تأثیرگذار، فلسفه و اهداف قیام امام حسین(ع)، ضرورت برنامه‌ریزی هماهنگ هیئت‌های مذهبی و پرهیز از خرافه در مراسم عزاداری و دستجات برگزار شده است.

حجت‌الاسلام داوود چمانی اظهار داشت: تبیین، ترویج و نهادینه‌‌سازی فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین(ع) در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان از اصلی‌ترین اهداف برگزاری مراسم عزاداری حسینی است.

وی تصریح کرد: در عزاداری‌های امروز باید به محتوای قیام امام حسین(ع) توجه بیشتری شود و شور حسینی باید همراه با شعور و درک حسینی توأم باشد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ایام محرم فرصت مناسبی برای الگوگیری از پیام‌های قیام عاشورا و نهادینه کردن سیره امام حسین(ع) و پیاده کردن سبک زندگی اسلامی است، متذکر شد: ترویج و توسعه فرهنگ عاشورایی و نگرش جهادی مبتنی بر آموزه‌‌ها و شاخصه‌‌ها و عبرت‌‌های قیام امام حسین(ع) باید در سرلوحه امور قرار گیرد.

چمانی خاطرنشان کرد: برگزاری پرشور محافل و مجالس عزاداری حسینی بهترین راه مقابله با هجمه دشمن و ناتوی فرهنگی است.

مسئول شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان اراک نیز گفت: در تاسوعا و عاشورای امسال هیئت‌های مذهبی و عزاداران شهرستان اراک به شکل متمرکز برای عزاداری در میدان سرداران  این شهر جمع می‌شوند.

احمد رضایی‌خواه اضافه کرد: مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی امسال نیز همانند سال گذشته و با شور بیشتر با حضور هیئت‌های مذهبی شهرستان اراک برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور توجیه مسئولان هیئت‌ها برای برگزاری عزاداری‌های مناسب با شأن سیدالشهدا و شهدای کربلا جلساتی با حضور مسئولان هیئت‌ها برگزار شده و توصیه‌های لازم یادآوری شده است که رعایت ساعات عزاداری در شب و ترافیک شهر از اهم موضوعات این جلسات بوده است.

به گزارش فارس؛ تجلیل از 3 خانواده شهدای مداح، جمع خوانی و مداحی توسط یکی از پیرغلامان از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/87001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول