اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز خواستار شد

افزایش تعداد و ساعات جلسات شورای شهر شیراز

فرماندار شیراز گفت: تشکیل جلسات شورای اسلامی این شهر پنج ساعت در هفته برای حل مسائل و مشکلات شیراز ناکافی است.

افزایش تعداد و ساعات جلسات شورای شهر شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان ، جواد زرین کلاه در جلسه شورای شهر شیراز اظهار داشت: در برخی شهرها برای آنکه شهر از متکدیان به طور کامل پاکسازی شود در شهرداری هر منطقه دو اکیپ به صورت شبانه‌روزی به جمع‌آوری این افراد اقدام می‌کنند اما در شیراز با چنین وسعتی تنها 10 نفر برای این منظور به کار گرفته شده‌اند که باید این سازوکار شهرداری اصلاح شود.

فرماندار شهرستان شیراز در ادامه به برخی مواد قانونی در مورد وظایف شهرداری در مسائل اجتماعی و شهری اشاره کرد و گفت: همکاری در امر توسعه فضاهای بهداشتی عمومی، جلوگیری از تکدی‌گری و واداشتن افراد به این گدایی، جلوگیری از سد معابر عمومی و ایجاد کشتارگاه‌های بهداشتی از وظایف شهرداری‌ها است و شهرداری شیراز نیز برابر قانون باید در این امور جدیت بیشتری را به خرج دهد.

معتادان و جمع‌آوری این افراد از دیگر محورهای سخنان فرماندار شیراز در جلسه شورای اسلامی این شهر بود.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز ابراز داشت: مرکز نگهداری از معتادان در دهکده سلامی با ظرفیت 136 نفر راه‌اندازی شده است اما این ظرفیت برای جمع‌آوری معتادانی که در مسیر تردد مردم قرار دارند کافی نیست.

وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان فارس برای تامین هزینه‌های مربوط به نگهداری 600 معتاد اعلام آمادگی کرده اما جذب این‌گونه اعتبارات منوط به تامین مکان برای نگهداری این تعداد معتاد است.

زرین کلاه اضافه کرد: یکی از اقدامات ارزشمندی که شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز می‌توانند به کمک سایر دستگاه‌ها انجام دهند این است که ظرفیت مراکز نگهداری و درمان معتادان را افزایش داده و به حداقل 600 نفر برسانند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان شیراز همچنین بر ضرورت همکاری شهرداری شیراز با پلیس در اجرای طرح ارتقای نظم اجتماعی تاکید کرد و گفت: برابر ماده 4 قانون راهنمایی و رانندگی، در صورتی که نیروی انتظامی توقفگاه و پارکینگ کافی و مناسب در اختیار نداشته باشد می‌تواند از پارکینگ‌ها و توقفگاه‌های متعلق به شهرداری استفاده کند.

زرین کلاه تصریح کرد: در اجرای طرح ارتقای نظم اجتماعی، باید موتورسوران متخلف و نیز فاقد کلاه ایمنی متوقف و وسیله نقلیه آنها به پارکینگ منتقل شود و این طرح به زودی در شیراز اجرا می‌شود اما به دلیل کمبود توقفگاه، شهرداری شیراز موظف است تا پارکینگ‌ها و توقفگاه‌های مورد نیاز پلیس را تامین کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود موضوعات فرهنگی را مد نظر قرار داد و بیان کرد: هنگامی کتاب، کتابخوانی و مطالعه می‌تواند در جامعه رواج پیدا کند که از تمام راه‌ها و روش‌های ممکن کتاب را در اختیار مردم قرار دهیم بنابراین در این زمینه شهرداری شیراز مسئولیت دارد تا از فضاهای عمومی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کند.

فرماندار شیراز ادامه داد: اگر بتوانیم از فضاهای موجود در ایستگاه‌های اتوبوس، قطار شهری، پارک‌ها، سینما‌ها، اتوبوس‌ها، قطار شهری و ... طوری استفاده کنیم که مردم به صورت مکرر با کتاب، روزنامه، مجله و ... روبه‌رو شوند و ساعت مطالعه شهروندان را افزایش دهیم آنگاه توانسته‌ایم یک اقدام ارزشمند فرهنگی را انجام دهیم.

بخش پایانی سخنان فرماندار شیراز به انتقاد مجدد وی از وضعیت ورودی‌های شیراز و روند کند برخی پروژه‌های عمرانی اختصاص داشت.

زرین کلاه ضمن تاکید مجدد بر ضرورت زیباسازی ورودی‌های شهر شیراز گفت: وضعیت کنونی ورودی‌های شهر به هیچ وجه زیبنده سومین حرم اهل بیت (ع) و پایتخت فرهنگی کشورمان نیست و شهرداری شیراز نه تنها برای این مناطق بلکه برای زیباسازی کل شهر شیراز باید طرح ویژه‌ای را دنبال کند.

وی همچنین خواستار سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه‌های عمرانی شهر شیراز شد و بهره‌برداری سریع‌تر از این طرح‌ها را موجب کاهش ترافیک شهری و رضایت‌مندی شهروندان دانست.

فرماندار شهرستان شیراز به زمان برگزاری جلسات شورای اسلامی شهر شیراز نیز اشاره و اظهار داشت: تشکیل جلسات تنها در یک روز و پنج ساعت برای حل مسائل و مشکلات شهر شیراز ناکافی است و به نظر می‌رسد با توجه به مسایل متعدد اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی، عمرانی و ... باید تعداد جلسات هفتگی شورای اسلامی شهر شیراز افزایش یابد تا مسائل با فرصت بیشتری بررسی و رسیدگی شوند.

زرین کلاه در پایان با تقدیر از فعالیت‌های شهردار شیراز گفت: انتظار می‌رود شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز نسبت به مسائل اجتماعی توجه ویژه‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/ 2448/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول