اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با برگزاری رزمایش الی بیت المقدس در سراسر کشور

رزمایش عاشورائیان در اراک برگزار شد

رزمایش عاشورائیان با حضور نماینده ولی فقیه و فرمانده سپاه روح‌الله و با حضور 12 گردان‌ بیت‌المقدس، کوثر،‌ عاشورا و امام علی(ع) در اراک برگزار شد.

رزمایش عاشورائیان در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ظهر امروز در این مراسم گفت: رزمایش دو روزه عاشورائیان همزمان با برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس در سراسر کشور به منظور افزایش آمادگی رزمی و ارتقای توان دفاعی- نظامی و آمادگی بصیرتی، اعتقادی، اخلاقی و معرفتی بسیجیان گردان‌های بیت المقدس برگزار می‌شود.

سردار مهدی صدیقی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، عقیدتی، برپایی جلسات عزاداری و سخنرانی را از برنامه‌های این رزمایش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رزمایش‌های عاشورائیان از روز گذشته به مدت دو روز در 10 نقطه از استان در حال برگزاری است، افزود: تکرار آموزش‌های لازم با هدف یادآوری آمادگی بسیج‌، دفاع از کوی و برزن‌، تمرین عملیات باز پس گیری‌، عملیات امداد و نجات‌، مبارزه با اغتشاشات و عملیات ضد ‌استقرار و کنترل شهر از برنامه‌های این رزمایش‌ها است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، بسیجیان و پاسداران را حافظان انقلاب عنوان کرد و بیان داشت: بسیجیان و پاسداران همواره برای حراست و نگهبانی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران نقش خود را با محوریت ولایت فقیه به انجام می‌رسانند.

صدیقی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در طول عمر با برکت انقلاب وفاداری خود را به نظام اسلامی ثابت کرده‌اند و همواره دغدغه حفظ دین و ارزش‌های اسلامی را داشته و با تمام وجود در تعظیم و اشاعه شعائر الهی و ارزش‌های بسیج که برآمده از آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) است، تلاش کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این رزمایش نتیجه موفقیت‌ها و پیشرفت‌های امروز ایران را به برکت خون شهدا و مجاهدت و ایثارگری بسیجیان و پاسداران حریم ولایت و امامت و رهبری عنوان کرد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی گفت: بسیجیان نیروهایی پویا، آماده، مجاهد و ایثارگر هستند که به تعلقات دنیوی پشت پا زده و خود را برای دفاع از کیان اسلامی آماده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تمام تاریخ ایران وجود چنین نیروهای بسیجی از جان گذشته و آماده  و ملتی هوشیار و آگاه در کشور بی‌نظیر است، ملت ایران با آگاهی و هوشیاری در طول دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادگی کردند و پس از پذیرش قطعنامه نیز شاهد ایستادگی و صلابت ایران در برابر توطئه دشمنان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مذاکرات 1+5 تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان چاره‌ای جز تسلیم در برابر خواست نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری ندارند و باید تحریم‌های ظالمانه را حذف و به حقوق حقه مردم ایران احترام بگذارند و از ملت ایران عذر خواهی کنند.

دری نجف‌آبادی، مطالعه اعترافات «جک استراو» وزیر خارجه سابق انگلیس و نماینده کنونی مجلس این کشور در مداخله امور ایران برای بسیجیان را مهم دانست و عنوان کرد: بسیجیان برای آشنایی با خیانت‌های دشمنان در حلقه‌های صالحین این دخالت‌ها و توطئه‌ها و اقدامات را مطالعه و بررسی کنند.

وی با بیان اینکه درس‌های مکتب عاشورا و فرهنگ حسینی سرمایه‌هایی هستند که در نظام جمهوری اسلامی تبلور یافته، بیان کرد: ملت ایران در شرایط امروز باید در مقابل جریان‌های تکفیری، فاسد، ضد ولایت، متجاوزان به فرهنگ اسلام و انقلاب ،قلم به دستان مزدور و ورشکستگان سیاسی هوشیار و مراقب باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه دشمنان این انقلاب بیکار ننشسته‌اند، بر ضرورت افزایش آمادگی و توان ملت ایران تأکید کرد و ابراز داشت: ملت ایران باید با اتکا به درون خود اقتصاد و امنیت کشور که مقوله‌هایی درونی است را با توکل به خدا و اعتماد به نفس و وحدت بهبود ببخشد.

دری نجف‌آبادی با تأکید بر گسترش هسته‌های بسیج، گفت: بسیجیان باید با اطاعت از فرماندهی ولایت فقیه تمام سنگرها را فتح، کاخ استکبار را به لرزه درآورده و زمینه گسترش فرهنگ علوی و ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنند.

وی به وجود ظرفیت خوب بانوان طلبه در استان اشاره کرد و بیان داشت: در بخش خواهران و گردان‌های کوثر و با گسترش حلقه‌های صالحین در بین بانوان می‌توان از بسیاری از مفاسد پیشگیری و بسیاری از مشکلات و معضلات را حل و درمان کرد.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول