اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت تأکید کرد

لزوم تبیین ارزش‌ها و فلسفه عاشورا در مراسمات عزاداری

امام جمعه دهدشت تبیین واقعه عاشورا در مراسمات عزاداری محرم را ضروری خواند و خواستار توجه مبلغان دینی به این مهم شد.

لزوم تبیین ارزش‌ها و فلسفه عاشورا در مراسمات عزاداری

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی صبح امروز در جمع روحانیون و مبلغان دینی شهر دهدشت اظهار کرد: مساجد باید اولین اولویت و محور فعالیت‌های هیئات مذهبی و عزاداری در محرم باشند.

امام جمعه دهدشت با تسلیت فرارسیدن ماه محرم بیان کرد: در راه احیای ارزش‌های اسلام از مال، جان، آبرو و وقت خود بگذاریم و بدانیم که ارزش‌هایی که امام حسین(ع) برای آنها قیام کرد امروز هم وجود دارد.

حسینی با بیان اینکه هیچ هزینه‌ای در برگزاری مراسم امام حسین(ع) گم نمی‌شود افزود: هیئت‌ها حتی‌الامکان مساجد را محور برنامه‌ها قرار دهند.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: روحانیون در تبیین ارزش‌ها و فلسفه عاشورا تلاش کنند و مسئولین هیئات مذهبی زمینه سخنرانی را در هیئات فراهم کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با تاکید بر لزوم تبیین صحیح واقعه عاشورا این مهم را از مهم‌ترین رسالت‌های مبلغان دینی برشمرد.

حسینی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بر گرفته از نهضت امام حسین(ع) و قیام عاشورا است ابراز داشت:  اوصاف و خصلت‌های بسیار زیادی در واقعه عاشورا و حرکت امام حسین(ع) رقم خورده که استمرار این خصوصیات ارزشمند در نهضت و قیام امام خمینی(ره) به عینه مشاهده می‌شود.

وی روحیه استقامت و ایستادگی ملت ایران را برگرفته از قیام عاشورا دانست و بر لزوم حفظ این ارزش‌ها و آرمان‌های به جا مانده از امام خمینی(ره) در جامعه تأکید کرد.

حسینی قیام کربلا را حقیقتی برای معرفی واقعیت اسلام دانست و گفت: نهضت عاشورا تأثیر بسیاری بر جان‌های مؤمنان دارد و واقعه عاشورا در تاریخ بشری رخدادی کم‌نظیر است.

وی فلسفه قیام کربلا را احیای ارزش‌های الهی دانست و با اشاره به حرکت سالار شهیدان در ترویج فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر افزود: ایستادگی، استقامت و ریخته شدن خون شهدای دشت کربلا اسلام را از خطر نابودی نجات داد و اکنون پرچم اسلام در جهان برافراشته شده است.

انتهای پیام/82016/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول