اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رابر:

عاشورای حسینی موجب حفظ دین شد

امام جمعه رابر گفت: عاشورای حسینی موجب حفظ و بقای دین اسلام شد.

عاشورای حسینی موجب حفظ دین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رابر، حجت‌الاسلام محمد جعفری ظهر امروز در آیین نماز ظهر عاشورا با تسلیت فرارسیدن عاشورای حسینی به ساحت مقدس امام عصر(عج) و همه شیعیان و عاشقان حسینی اظهار داشت: عاشورای حسینی موجب حفظ و بقای دین شد.

وی هدف قیام امام حسین (ع) را احیای ارزش‌های اسلام دانست و افزود: سیدالشهدا (ع) در راه اشاعه امر به معروف و نهی از منکر از همه چیز خود گذشت.

امام جمعه رابر با بیان اینکه هر روز بر عظمت عاشورا افزوده می‌شود، تصریح کرد: در دوره‌های مختلف به ویژه در عصر اخیر تلاش‌هایی صورت گرفت که فرهنگ عاشورا از بین برود، اما همه این تلاش‌ها ناکام شده و هر روز شاهد هستیم که بر عظمت فرهنگ عاشورا افزوده می‌شود.

جعفری بصیرت امام حسین (ع) در رویارویی با حوادث را متذکر شد و ابراز داشت: ایشان آگاهانه و برای انجام تکلیف، خطرها را به جان خرید و راه قیام را برگزید تا اسلام و ارزش‌های الهی محفوظ بماند.

وی واقعه عاشورا را حامل پیام‌های متعدد دانست و گفت: باید با بصیرت و معرفت نسبت به قیام سیدالشهدا (ع) احساس مسئولیت داشته باشیم.

امام جمعه رابر ادامه داد: در راه ترویج فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر که هدف اصلی قیام اباعبدالله الحسین (ع) بود از هیچ تلاشی دریغ نباید کرد.

به گزارش فارس، همزمان با سراسر کشور نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا (ع) در صحرای کربلا در مصلای شهرستان رابر اقامه شد.

مردم حسینی شهرستان رابر با فرارسیدن وقت نماز دست از عزاداری کشیده و به نماز ایستادند، جلوه این فریضه الهی در روز عاشورا در جای‌جای شهرستان رابر از جمله مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، میادین و معابر، بخش‌ها و روستاها بسیار چشم‌نواز بود.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول