اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی:

ثبت تغییر کدپستی در پورتال ثبت احوال استان مرکزی امکانپذیر شد

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی از عملیاتی شدن سامانه ثبت تغییر کدپستی (تغییر نشانی) هموطنان در پورتال ثبت احوال استان مرکزی خبر داد.

ثبت تغییر کدپستی در پورتال ثبت احوال استان مرکزی امکانپذیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهدی چقایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قطعا الزام ثبت تغییر نشانی نیازمند همکاری مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی افزود: سامانه ثبت تغییر نشانی از مدتی قبل در پورتال ثبت احوال به صورت آزمایشی فعال و عملیاتی شده و شماری از هموطنان از آن استفاده کرده‌اند.

به گفته وی این سامانه برای تسهیل در ارائه خدمات راه‌اندازی شده و مطابق قانون چنانچه نشانی محل سکونت هر یک از هموطنان تغییر کند، باید آن را در اسرع وقت به اداره ثبت احوال اطلاع دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به اینکه به منظور تسهیل در این امر و کاهش رفت و آمدها، سامانه اعلام تغییر نشانی از طریق اینترنت فراهم شده است، اظهار داشت: متقاضیانی که آدرس آنها تغییر کرده و کدپستی آنها تغییر یافته می‌توانند بدون پرداخت هزینه به سایت اداره کل ثبت احوال استان مرکزی مراجعه و وارد لینک تغییر نشانی شده و آدرس جدید خود را اعلام و ثبت کنند.

وی بیان داشت: تغییر نشانی زمانی ثبت می‌شود که  ازطریق تلفن همراه اشخاص پیغام «اطلاعات تغییر نشانی شما در پایگاه ثبت احوال ثبت شد» را از سامانه دریافت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه که هزینه‌ای هم برای مردم ندارد می‌توان آمارهای دقیق‌تری از جمعیت مکان محور داشت و مهاجرت را بهتر رصد کرد، ادامه داد: با ثبت تغییر نشانی به صورت الکترونیکی در پورتال ثبت احوال، نیازی به صدور مجدد کارت ملی نیست و تنها کدپستی جدید فرد در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت می‌شود.

چقایی با تاکید بر ضرورت ایجاد انگیزه برای استقبال شهروندان از اعلام تغییر نشانی محل سکونت خود به سازمان ثبت احوال، خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی خدمات خود را به آخرین آدرس درج شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ارائه کنند، شهروندان نیز ناچار خواهند بود برای بهره گیری از این خدمات نسبت به ثبت تغییر کد پستی و نشانی محل سکونت خود اقدام کنند.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی هم اکنون یکصد دستگاه به پورتال ثبت احوال متصل هستند که از این تعداد 20 دستگاه نظیر بانک‌ها، سازمان ثبت اسناد و نیروی انتظامی این خدمت را به صورت وب سرویس دریافت و در تمام دفاتر خود توزیع کرده‌اند، بنابراین به راحتی می‌توانند خدمات خود را به آدرس درج شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی ارائه دهند.

به گفته وی سامانه تغییر کد پستی یا نشانی هم اکنون از طریق پورتال الکترونیکی ثبت احوال استان به نشانی www.sabteahval-mr.ir  در دسترس عموم هموطنان قرار دارد.

انتهای پیام/87012/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول