اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد‌:

عسل مرغوب کهگیلویه و بویراحمد جایگاهی‌ در بازارهای داخلی و خارجی ندارد‌

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عسل تولیدی کوه دنا به رغم مرغوبیت بالا به دلیل بسته بندی نامناسب در گمنامی مانده است.

عسل مرغوب کهگیلویه و بویراحمد جایگاهی‌ در بازارهای داخلی و خارجی ندارد‌

محمدجعفر طالبیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به شرایط مساعد استان کهگیلویه و بویراحمد برای پرورش زنبور و تولید عسل گفت: کوه‌های بکر و پوشش گیاهی متنوع و کم نظیر استان زمینه‌ای مناسب برای تولید عسل مرغوب در این استان را فراهم آورده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: سالانه بیش از 800 تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

طالبیان‌پور با اشاره به وجود بیش از 90 هزار کلنی زنبور عسل در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شرایط اقلیمی مناسب استان ظرفیت مناسبی برای توسعه زنبورداری را به‌وجود آورده است.

وی با بیان برخی مشکلات پیش‌روی زنبورداران استان بیان کرد: امروزه عسل مرغوب کهگیلویه و بویراحمد به علت فقدان بسته بندی مناسب نتواسته جایگاه مناسب خود را در بازارهای داخلی و خارجی آن‌چنان که باید پیدا کند.

وی از ورود عسل‌های بی‌کیفیت و نامرغوب به بازار مصرف به عنوان یکی دیگر از مشکلات زنبورداران اشاره کرد و افزود: باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا هم مصرف کنندگان از عسل خوب و باکیفیت استفاده کنند و هم زنبورداران به سمت تولید عسل مرغوب تشویق و ترغیب شوند.

طالبیان‌پور با بیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد دارای رتبه پانزدهم تولید عسل در کشور است عنوان کرد: در صورت سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان میزان تولید عسل در این استان را هرچه بیشتر افزایش داد.

معاون بهبود تولیدات دامی در ادامه با اشاره به خواص درمانی عسل طبیعی گفت: مردم نباید به خاطر ارزان بودن عسل‌های تقلبی خود را از خواص درمانی عسل طبیعی محروم کنند.

طالبیان‌پور بازاریابی ضعیف را دیگر مشکلات زنبورداران کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: سزاوار نیست عسلی که دامنه کوه دنا تولید می‌شود به نام سایر شهرها صادر شود و این استان خود در این زمینه گمنام باشد.

وی از مسئولان و متولیان صادرات استان خواست تا زمینه برپایی نمایشگاه های خارج از استان و کشور را برای معرفی محصولات ارگانیک و با کیفیت استان از جمله عسل را فراهم آورند.

انتهای پیام/82008/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول